Ik had dus een Garret T3 liggen die ik op mijn 216 ging plaatsen. Nu ik in vaderschapsverlof ben en dus veeeeel tijd heb ben ik eens beginnen puzelen. Met als uitkomst: een T3 is bijna niet te plaatsen wegens te groot. Dus ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een turbo. Gisteren vond ik toevallig een Volvo 440 turbo. Hierop zit een Garret T20, ideaal dus

.
De auto had slechts 140.000km dus de turbo kan nog een eindje mee.
Geen olie in de inlaat, bijna geen speling op de rotor en hij spint vrij zonder kraken of slepen.
Voor 25€ heb ik de turbo(met regelbare wastegate), de bov, de intercooler en de drukmeter uit het dashboard mogen demonteren. Als dit geen koopje is! Zelfs al moet de turbo gereviseerd worden, dan nog ben ik goedkoop af.
enkele fototjes:
De Bov
complete setup
Turbo en downpipe
meterblok, turbodruk en olietemp. Zag er leuk uit dus heb ik het er ook maar uitgenomen

Zoals op de 2de foto te zien is blijkt de intercooler nogal groot uit te vallen... dit word weer puzelen

Hopelijk moet ik niet aan de auto slijpenom hem te doen passen.
Het enige wat ik nu nog moet maken is de uitlaatcollector. Morgen gaan de tekeningen binnen en worden de flenzen gefreesd. Dan kan ik volgende week op mijn werk de rest aan elkaar zetten met de TIG post.
zo zou het er ongeveer moeten uitzien...