ervaringen Shell V-Power Diesel
Nou met V-power reed ik toch echt 1,5 km per liter MEER, bij de zelfde rijstijl. van 1 op 11 naar 1 op 12,5 dus dat scheelt wel ff 85 km op een tank.Edgecrusher schreef: (tenminste bij V-power benzine is het verschil ook verwaarloosbaar)
Nou en als je dat verder uitrekent zou je dus op een 55 litertank ongeveer 2 euro besparen als je v-power tankt.
Dus niet veel maar scheelt wel

Ik wil bij deze graag nog even terug komen op V-power diesel
Ik heb zelf ook maar eens de proef op de som genomen, en verbazingwekkend ging ik echt zuiniger rijden!
Rijd ik normaal (met redelijk wat file) 1: 14,5, en met normale drukte op de nederlandse wegen zo ongeveer 1:16 (max! zuiniger is me nog nooit gelukt); zo haalde ik met de v power diesel (met behoorlijk wat file rijden) zomaar de 1: 18
Ik vind het toch wel een stuk zuiniger; en of het interessant is mag iedereen voor zich uitmaken.
De brandstof langs de snelweg (en dan al helemaal V-power) is dermate veel duurder dan bv. bij de Tango, dat ie ook wel een stuk zuiniger moet zijn.
effe rekenen: stel:
normale diesel €1,04 per liter (tango; vorige week), bij een verbruik van 1:15 (=6,7 l / 100km = 0.067 l / km)
-->0.067 * €1,04 = €0.07 per km
V-power diesel: €1.14 per liter (shell, vorige week), bij een verbruik van 1:18 (= 5.5 l / 100km = 0.055 l / km)
-->0.055 * €1.14 = €0.063 per km
Er zit dus een marginaal verschil in, zo is mijn ervaring. Of het de moeite waard is....tja...dat moet ieder voor zich uitmaken; als je ervoor om moet rijden is je voordeel meteen al weg

Ik heb zelf ook maar eens de proef op de som genomen, en verbazingwekkend ging ik echt zuiniger rijden!
Rijd ik normaal (met redelijk wat file) 1: 14,5, en met normale drukte op de nederlandse wegen zo ongeveer 1:16 (max! zuiniger is me nog nooit gelukt); zo haalde ik met de v power diesel (met behoorlijk wat file rijden) zomaar de 1: 18

Ik vind het toch wel een stuk zuiniger; en of het interessant is mag iedereen voor zich uitmaken.
De brandstof langs de snelweg (en dan al helemaal V-power) is dermate veel duurder dan bv. bij de Tango, dat ie ook wel een stuk zuiniger moet zijn.
effe rekenen: stel:
normale diesel €1,04 per liter (tango; vorige week), bij een verbruik van 1:15 (=6,7 l / 100km = 0.067 l / km)
-->0.067 * €1,04 = €0.07 per km
V-power diesel: €1.14 per liter (shell, vorige week), bij een verbruik van 1:18 (= 5.5 l / 100km = 0.055 l / km)
-->0.055 * €1.14 = €0.063 per km
Er zit dus een marginaal verschil in, zo is mijn ervaring. Of het de moeite waard is....tja...dat moet ieder voor zich uitmaken; als je ervoor om moet rijden is je voordeel meteen al weg

Ik vond het ook interessant; ik had al het idee dat mijn meter minder snel terug liep, maar erg betrouwbaar is dat natuurlijk niet. Maar liters vs. kilometers liegen niet (ik heb ondertussen niet stiekem iets aan de omtrek van mijn banden gedaan ofzo
)...
Ik zou niet durven zeggen of het voor benzine ook geldt; ik had zelf al niet eens de hoop dat het in diesel zuiniger zijn, maar ik dacht ik zal toch eens een poging wagen

Ik zou niet durven zeggen of het voor benzine ook geldt; ik had zelf al niet eens de hoop dat het in diesel zuiniger zijn, maar ik dacht ik zal toch eens een poging wagen
