ervaringen Shell V-Power Diesel

Technische informatie over MG's en Rovers.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Je gaat er ongeveer 1 a 2 liter op hondert kilometer op voorruit. Dus of er winst te halen vakt moet je ff uitrekenen. Weet namelijk zelf je verbuik niet, dus.....
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Dat is best veel... Ik rij gemiddeld 1:15, dus 100/15=6,7 liter per 100 km. 1 à 2 (1,5) liter op 6,7 is 22,5%. Hoger dan 7,5%, dus het proberen waard? Of klopt mijn berekening niet?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik denk dat 1 a 2 liter per 100km een beetje veel te positief is.

Mijn mening is eerder 1 a 2 km meer per 1ookm.
(tenminste bij V-power benzine is het verschil ook verwaarloosbaar)

Gr.
Ewout

Bericht door Ewout »

Edgecrusher schreef: (tenminste bij V-power benzine is het verschil ook verwaarloosbaar)
Nou met V-power reed ik toch echt 1,5 km per liter MEER, bij de zelfde rijstijl. van 1 op 11 naar 1 op 12,5 dus dat scheelt wel ff 85 km op een tank.

Nou en als je dat verder uitrekent zou je dus op een 55 litertank ongeveer 2 euro besparen als je v-power tankt.

Dus niet veel maar scheelt wel ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik wil bij deze graag nog even terug komen op V-power diesel :)

Ik heb zelf ook maar eens de proef op de som genomen, en verbazingwekkend ging ik echt zuiniger rijden!

Rijd ik normaal (met redelijk wat file) 1: 14,5, en met normale drukte op de nederlandse wegen zo ongeveer 1:16 (max! zuiniger is me nog nooit gelukt); zo haalde ik met de v power diesel (met behoorlijk wat file rijden) zomaar de 1: 18 :shock:

Ik vind het toch wel een stuk zuiniger; en of het interessant is mag iedereen voor zich uitmaken.
De brandstof langs de snelweg (en dan al helemaal V-power) is dermate veel duurder dan bv. bij de Tango, dat ie ook wel een stuk zuiniger moet zijn.

effe rekenen: stel:

normale diesel €1,04 per liter (tango; vorige week), bij een verbruik van 1:15 (=6,7 l / 100km = 0.067 l / km)
-->0.067 * €1,04 = €0.07 per km

V-power diesel: €1.14 per liter (shell, vorige week), bij een verbruik van 1:18 (= 5.5 l / 100km = 0.055 l / km)
-->0.055 * €1.14 = €0.063 per km


Er zit dus een marginaal verschil in, zo is mijn ervaring. Of het de moeite waard is....tja...dat moet ieder voor zich uitmaken; als je ervoor om moet rijden is je voordeel meteen al weg :)
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm.. dat is toch een interessante constatering..

Misschien dat ik met de benzine dan ook eens de proef op de som moet nemen.. Alleen vrij lastig dat ik zo zonder kilometerteller niet kan zien hoe zuinig ik rij :P

Maar zou t voor benzine ook zo zijn?
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik vond het ook interessant; ik had al het idee dat mijn meter minder snel terug liep, maar erg betrouwbaar is dat natuurlijk niet. Maar liters vs. kilometers liegen niet (ik heb ondertussen niet stiekem iets aan de omtrek van mijn banden gedaan ofzo ;) )...

Ik zou niet durven zeggen of het voor benzine ook geldt; ik had zelf al niet eens de hoop dat het in diesel zuiniger zijn, maar ik dacht ik zal toch eens een poging wagen :)
tummeke

Bericht door tummeke »

Och, als mijn kilometerteller het weer doet, en ik na een paar tanks ongeveer weet wat ie doet, dan zal ik het zeker ook eens proberen :)
Plaats reactie