Wie heeft er al ervaring met de nieuwe Shell V-Power Diesel? Vandaag heb ik nog gewone diesel getankt à EUR 0,935 per liter; deze nieuwe diesel schijnt EUR 0,07 per liter duurder te zijn (7,5%). Ik heb altijd moeite om die verhalen over reiniging van de motor etc. te geloven, en uitstoot interesseert mij niet. Dus bij mij zal het voornamelijk uit de brandstofbesparing moeten komen (>7,5% dus), als die er al is. En dit nieuwe goedje moet natuurlijk niet schadelijk zijn voor de motor op langere termijn. Weet iemand van tests etc., en wat MG-Rover er van vindt?
Ik heb zelf de proef op de som genomen, met die v-power (benzine dan) en van vermogenswinst enzo heb ik weinig gemerkt maar ik reed er wel zuiniger mee, niet veel maar toch 1,5 km de liter
en anders staat HIER mischien nog wel wat info op de shell site
Hier in Nederland is de benzine of de diesel ook niet sneller. Alleen goedkoper. Wil je snellere dan moet je naar Duitsland toe. Daar hebben ze in ieder geval de V-Power met 100RON. Die in Nederland is gewoon 95RON. Dus 98Ron tanken is al ietsje beter. Echt sneller wordt je auto er overigens niet van. Hij verbruikt wel wat minder. En de benzine is wat minder pingelgevoelig. Vandaar dat als je je auto ook een beetje echt op gaat voeren, en zeker bij turbomotoren, het verstandig is als je 98RON gaat tanken.
Kevski Style schreef:Hier in Nederland is de benzine of de diesel ook niet sneller. Alleen goedkoper. Wil je snellere dan moet je naar Duitsland toe. Daar hebben ze in ieder geval de V-Power met 100RON. Die in Nederland is gewoon 95RON. Dus 98Ron tanken is al ietsje beter. Echt sneller wordt je auto er overigens niet van. Hij verbruikt wel wat minder. En de benzine is wat minder pingelgevoelig. Vandaar dat als je je auto ook een beetje echt op gaat voeren, en zeker bij turbomotoren, het verstandig is als je 98RON gaat tanken.
Ik kan het mis hebben, maar nu heb jij het toch over benzine? TS heeft het over V-power diesel
kwalitateve benzine of diesl
benzine max 5500rpm diesel max 4000rpm
heel lage toeren vermijden
En een Rover gaat heel lang mee
Sorry, ik begrijp je niet goed. Bedoel je dat V-Power diesel niet veel verschilt van normale diesel (dus brandstofverbruik, motorreiniging etc.)? En wat bedoel je met die toerentallen?
Ik had het inderdaad over benzine. Maar in principe geld dat wat ik zei over benzine ook voor diesel geldt (als ik me niet vergis, maar correct me if I'm wrong). Reinigen doet het wel degelijk en schoner is het ook, maar het maakt hem absoluut niet sneller. hetzelfde geldt trouwens voor de V-Power benzine van Shell. Vandaar dat er sinds een tijdje ook niet meer alleen V-Power staat, maar V-Power 95 bij de pompen. Dit om klanten niet te misleiden. En je kan wel degelijk meer vermogen genereren met betere benzine (100+ RON). Dit omdat je dan je onsteking vroeger kunt zetten en zo dus meer vermogen krijgt. Dat kan zelfs oplopen tot 10% voor echte racebenzine (102+ RON).
OK, dus V-Power levert waarschijnlijk niet meer vermogen op en kan wellicht de motor reinigen (het zal iig niet slechter zijn voor de motor dan normale brandstof). Wie kan er iets vertellen over het brandstofverbruik? Rechtvaardigt dit de hogere prijs (V-Power Diesel +7,5%)? Zo niet, dan vind ik het zonde van het geld.