sport nokkenassen op ZR105

Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Tja weet de regels niet in belgie, kun je dan herkeuren of kijken ze elk jaar je motornummer na? En hoe zit het met andere nokkenassen in een 1400? moet je dan ook opnieuw keuren mag dat wel op de openbare weg?

Misschien dan beter je ZR 105 inruilen tegen een ZR120 of ZR160
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

challenge schreef: damn jullie moeten je echt eens na laten kijken :shock: :mrgreen:
Wij nemen alles gewoon niet te serieus zoals andere mensen hier op het forum :mrgreen: Maakt het allemaal een stuk leuker hoor :lol:

Dit is niet specifiek op iemand gericht BTW, maar losen up everyone.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Motortuning is verboden in België. Dus eigenlijk alles dat je aanpast kan geknipt worden door de keuring - als ze het kunnen zien natuurlijk.

Engineswap kan je enkel riskeren als de motor die je plaatst er identiek uitziet als die die er in zat (en ze dus geen verschil zien op de keuring). Bij Callant in Roeselare hebben ze dat wel al s gedaan (met een ex-auto van iemand van t forum). Maar die garage is erg duur geworden. Er zijn nog wel enkele garages en firma's uit de racerij die engineswaps en motoraanpassingen doen. Maar het blijft link om het te doen.

Wil je meer pk's, tja koop je dan een zwaardere wagen. Dan betaal je wel de taksen en de verzekering, maar dan is t wel legaal natuurlijk. :roll:

Cheers Pagan
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

het blijven toch aparte mensen die (ex-)R100-rijders :roll: :mrgreen:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Idd zoals David zei, wil je het juist doen ruil hem dan in op een ZR160.

Zo niet dan is je mogelijkheid er om een sollid cam 1.8 te plaatsen maar dan ga je nog nat als ze naar je motornummer kijken.
Doen ze dat niet dan ziet de sollid cam er hetzelfde uit als de 1400cc die er nu inligt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

Andere motor is geen probleem als het niet te hard opvalt ;) .
Ik ken iemand die een bmw E36 325 heeft.
Hij heeft er een E36 M3 motor in gelegd en daar struikelen ze zelfs niet over.
Wat staat er op het kleppendeksel?
M POWER :D .
Dus gaan ze dat bij een 1800VVC zeker niet zien.
Duvel

Bericht door Duvel »

Ik had er ook al aan gedacht voor de 1.8 160pk te plaatsen in de mijne maar bon. Serieus kostplaatje. Ten eerste de motor(nieuw) , remmen(blok-, schijven) en ni te vergeten de versnellingsbak wnt die moet een pak meer koppel opvangen dus als je die niet vervangt zal die orginele van de 105 het snel begeven.

Ben het nog niet gaan vragen maar ik denk da je toch al alleen voor de motor aan 10.000€ ga zitten , plus de remmen(1000a 1500€) en de versnellingsbak( 2000a3000€) en dan moet je nog eens de werkuren erbij rekenen (2000€ a 4000€) ???

Dit is nu een ruime schatting maar zover zal ik er niet naast zitten zeker? ;)

Ik heb mijn MG ZR 105 NIEUW 13.333€ betaald ipv 17.000 en een beke.
Dus laat ik men wagen zo. Ik kom zelden op autostrade dus in stad en autowegen heb ik vermogen genoeg :)
Laatst gewijzigd door Duvel op do apr 12, 2007 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dan heb ik beter nieuws voor je.

Een 2e hands low milage blok koop je tussen de 600 en 1200pnd(compleet incl kabelboom, ECU en TB)

Bak voor een PG1 zit je tussen de 50pnd en 500euro voor een low milage 2e handse.
(heb 3 mnd geleden een ZR bak weggedaan voor 225euri's en die had slechts 28K gedraaid)

Wel heb je dan nog aandrijfassen nodig maar valt ook wel aan te komen voor rond de 200 a 400euro.

En remmen van een ZR160 zit je voor klauwen tussen de 100 en 200pnd en schijven op rond de 100 euro.

Dus denk dat je de hele swap wel voor <5000Euro moet kunnen doen. Valt dus erg mee he.

LET WEL OP!! een vvc kan een kenner makkelijk van een 1400cc onderscheiden en een 120/135pk 1.8 alleen aan het motornummer ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
de_jakke

Bericht door de_jakke »

die prijzen zien er al aantrekkelijker uit, wou namelijk men nieuw mg'tje direct laten ombouwen bij ptp maar die zijn gestopt met hun 1.4 to 1.8 kit, dat was volledig onzichtbaar!!
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Hai Jakke :!:
Dezelfde van Live-setjes.com :?: :P

Nah, in december was men turbo ontploft en is men motor dan vastgelopen en is er ook een nieuw blok in gekomen :)
Was wel een diesel maar bij afbraak Callant, die zich in Rover/MG specialiseert, een 2e handsblok gevonden dat 40000km gelopen had.

Met inruil van het vastgelopen blok en montage heeft het me dan zo'n 2800€ gekost ;) Dan nog wel de remmen erbij rekenen maar 't is dus zeker te betalen ;)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
de_jakke

Bericht door de_jakke »

idd, one and the same, lol, kleine wereld!

da's inderdaad goed te doen qua prijs, hoe heb je dat geregeld met serienummers etc?
wist niet dat er een afbraakman gespecialiseerd was in mg rover :!:
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

de_jakke schreef:idd, one and the same, lol, kleine wereld!

da's inderdaad goed te doen qua prijs, hoe heb je dat geregeld met serienummers etc?
wist niet dat er een afbraakman gespecialiseerd was in mg rover :!:
De serienummers? :roll: Bedoel je het motornummer? :P
Heb ik gwn niks mee gedaan :P
Gwn dat ander blok erin met versnellingsbak, koppeling, ECU, kabelboom,.. :P
De kans dat ze op de keuring gaan kijken of er een ander blok in ligt lijkt me eerder nihil :P

Er zijn wel meerdere afbraakpunten waar ze zich in Rover/MG specialiseren ;)
British Car Parts in De Pinte
Callant in Roeselare
Willy Vermoten in Ledegem

En vast nog wel een paar ;)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
sjon

Bericht door sjon »

de_jakke schreef:die prijzen zien er al aantrekkelijker uit, wou namelijk men nieuw mg'tje direct laten ombouwen bij ptp maar die zijn gestopt met hun 1.4 to 1.8 kit, dat was volledig onzichtbaar!!
Volgens mij doen ze dit nog wel maar staat er tijdelijk geen prijs op de site.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

als je het echt stiekem wil doen kan je toch ook de cilinderbussen, zuigers, drijfstangen en krukas van een 1.8 in een 1.4 blok kwijt???
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ja dat kan bij de damp-liners idd, maar waarom zou je? de blokken zijn identiek op het motornummer na.

Dat nummer is a: vrijwel onzichtbaar, en b: makkelijk een beetje aan te passen/verwijderen.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do apr 12, 2007 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
de_jakke

Bericht door de_jakke »

[quote]als je het echt stiekem wil doen kan je toch ook de cilinderbussen, zuigers, drijfstangen en krukas van een 1.8 in een 1.4 blok kwijt???[/quote]

dat is de methode die ptp gebruikt!
weet niet of er andere bedrijven dat kunnen...
Plaats reactie