sport nokkenassen op ZR105
sport nokkenassen op ZR105
Iemand ervaring met andere nokkenassen op een zr105?
Of iemand ervaring ermee in het algemeen?
Ik zou namelijk een beetje meer power willen...
Of iemand ervaring ermee in het algemeen?
Ik zou namelijk een beetje meer power willen...
Pfff dat beetje koppel van zo'n VVC????Dutch schreef:Kun je beter er een 1.8(VVC) in lepelen incl remmen heb je in een keer meer pk's en meer koppel.

Zelfs op de rollerbank meet hebben ze maar een prijs gemaakt voor de K-serie motoren (ongeblazen). En mochten wij niet mee doen!


2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
103pk uit 1400cc is al best goed natuurlijk, de normale nokassen leveren al genoeg lucht voor de inhoud van het blok.
Nokassen hebben veel meer zin op bijvoorbeeld de 1800 met dezelfde kop, die om te beginnen nogal kortademig is. (daarom heeft een vvc ook meteen 25 tot 40pk meer dan een gewone, meer lucht vanwege grote kleppen en heftigere nokas-profielen)
Nokassen hebben veel meer zin op bijvoorbeeld de 1800 met dezelfde kop, die om te beginnen nogal kortademig is. (daarom heeft een vvc ook meteen 25 tot 40pk meer dan een gewone, meer lucht vanwege grote kleppen en heftigere nokas-profielen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hap modus aan//MoRaX schreef:Pfff dat beetje koppel van zo'n VVC????![]()
114gti:
76 kW (103 pk)
max. koppel 127 Nm
865 kg
ZR160:
118 kW (160 pk)
max. koppel 174 Nm
623i:
116 kW (158 pk)
max. koppel 206 Nm (maar 32NM meer uit 0,5liter)
1283kg (418kg zwaarder dus 4 van jou extra in mijn auto)
Nee was een prijs voor NASPRovers niet voor NASPHondaMoRaX schreef:Zelfs op de rollerbank meet hebben ze maar een prijs gemaakt voor de K-serie motoren (ongeblazen). En mochten wij niet mee doen!![]()

Volgens mij geef je hier geen advies maar wil je alleen zelf even laten weten hoe goed jezelf bent met je 1800VVC in je 100-serie!!!Dutch schreef:Kun je beter er een 1.8(VVC) in lepelen incl remmen heb je in een keer meer pk's en meer koppel.
Jouke is de enige met normaal advies........
(hap: aan)
(hap: uit)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Dutch schreef:
En omdat Morax zo lief is toch de reactie waarop hij gehoopt had:
Nou zeg das niet lief ik wil allen maar helpenNu ben ik erg verdrietig en gekwetst Morax snif i love U
kisses back, my love!
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Sorry voor je topic vervuiling
Serieus:
Nokkenassen hebben niet zo heel veel zin en een ZR105 ben ik bang omdat je er vooral PK's in hogere toeren mee winnen gaat en de ZR toch niet de lichtste auto is.
Beter zou zijn een gewone 1.8 te plaatsen en dan heb je gelijk al 118 of 135pk met een gewone 1.8 of 143 of 157 met een VVC.
+ dat je wel in koppel een enorme stijging hebt.
Is een makkelijke ruil, en al naar gelang het blok dat je kiest is het puur los en vast bouiten en de kabelboom los en vast klikken.

Serieus:
Nokkenassen hebben niet zo heel veel zin en een ZR105 ben ik bang omdat je er vooral PK's in hogere toeren mee winnen gaat en de ZR toch niet de lichtste auto is.
Beter zou zijn een gewone 1.8 te plaatsen en dan heb je gelijk al 118 of 135pk met een gewone 1.8 of 143 of 157 met een VVC.
+ dat je wel in koppel een enorme stijging hebt.
Is een makkelijke ruil, en al naar gelang het blok dat je kiest is het puur los en vast bouiten en de kabelboom los en vast klikken.