sport nokkenassen op ZR105
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Motortuning is verboden in België. Dus eigenlijk alles dat je aanpast kan geknipt worden door de keuring - als ze het kunnen zien natuurlijk.
Engineswap kan je enkel riskeren als de motor die je plaatst er identiek uitziet als die die er in zat (en ze dus geen verschil zien op de keuring). Bij Callant in Roeselare hebben ze dat wel al s gedaan (met een ex-auto van iemand van t forum). Maar die garage is erg duur geworden. Er zijn nog wel enkele garages en firma's uit de racerij die engineswaps en motoraanpassingen doen. Maar het blijft link om het te doen.
Wil je meer pk's, tja koop je dan een zwaardere wagen. Dan betaal je wel de taksen en de verzekering, maar dan is t wel legaal natuurlijk.
Cheers Pagan
Engineswap kan je enkel riskeren als de motor die je plaatst er identiek uitziet als die die er in zat (en ze dus geen verschil zien op de keuring). Bij Callant in Roeselare hebben ze dat wel al s gedaan (met een ex-auto van iemand van t forum). Maar die garage is erg duur geworden. Er zijn nog wel enkele garages en firma's uit de racerij die engineswaps en motoraanpassingen doen. Maar het blijft link om het te doen.
Wil je meer pk's, tja koop je dan een zwaardere wagen. Dan betaal je wel de taksen en de verzekering, maar dan is t wel legaal natuurlijk.

Cheers Pagan

Ik had er ook al aan gedacht voor de 1.8 160pk te plaatsen in de mijne maar bon. Serieus kostplaatje. Ten eerste de motor(nieuw) , remmen(blok-, schijven) en ni te vergeten de versnellingsbak wnt die moet een pak meer koppel opvangen dus als je die niet vervangt zal die orginele van de 105 het snel begeven.
Ben het nog niet gaan vragen maar ik denk da je toch al alleen voor de motor aan 10.000€ ga zitten , plus de remmen(1000a 1500€) en de versnellingsbak( 2000a3000€) en dan moet je nog eens de werkuren erbij rekenen (2000€ a 4000€) ???
Dit is nu een ruime schatting maar zover zal ik er niet naast zitten zeker?
Ik heb mijn MG ZR 105 NIEUW 13.333€ betaald ipv 17.000 en een beke.
Dus laat ik men wagen zo. Ik kom zelden op autostrade dus in stad en autowegen heb ik vermogen genoeg
Ben het nog niet gaan vragen maar ik denk da je toch al alleen voor de motor aan 10.000€ ga zitten , plus de remmen(1000a 1500€) en de versnellingsbak( 2000a3000€) en dan moet je nog eens de werkuren erbij rekenen (2000€ a 4000€) ???
Dit is nu een ruime schatting maar zover zal ik er niet naast zitten zeker?

Ik heb mijn MG ZR 105 NIEUW 13.333€ betaald ipv 17.000 en een beke.
Dus laat ik men wagen zo. Ik kom zelden op autostrade dus in stad en autowegen heb ik vermogen genoeg

Laatst gewijzigd door Duvel op do apr 12, 2007 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heb ik beter nieuws voor je.
Een 2e hands low milage blok koop je tussen de 600 en 1200pnd(compleet incl kabelboom, ECU en TB)
Bak voor een PG1 zit je tussen de 50pnd en 500euro voor een low milage 2e handse.
(heb 3 mnd geleden een ZR bak weggedaan voor 225euri's en die had slechts 28K gedraaid)
Wel heb je dan nog aandrijfassen nodig maar valt ook wel aan te komen voor rond de 200 a 400euro.
En remmen van een ZR160 zit je voor klauwen tussen de 100 en 200pnd en schijven op rond de 100 euro.
Dus denk dat je de hele swap wel voor <5000Euro moet kunnen doen. Valt dus erg mee he.
LET WEL OP!! een vvc kan een kenner makkelijk van een 1400cc onderscheiden en een 120/135pk 1.8 alleen aan het motornummer
Een 2e hands low milage blok koop je tussen de 600 en 1200pnd(compleet incl kabelboom, ECU en TB)
Bak voor een PG1 zit je tussen de 50pnd en 500euro voor een low milage 2e handse.
(heb 3 mnd geleden een ZR bak weggedaan voor 225euri's en die had slechts 28K gedraaid)
Wel heb je dan nog aandrijfassen nodig maar valt ook wel aan te komen voor rond de 200 a 400euro.
En remmen van een ZR160 zit je voor klauwen tussen de 100 en 200pnd en schijven op rond de 100 euro.
Dus denk dat je de hele swap wel voor <5000Euro moet kunnen doen. Valt dus erg mee he.
LET WEL OP!! een vvc kan een kenner makkelijk van een 1400cc onderscheiden en een 120/135pk 1.8 alleen aan het motornummer

- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
Hai Jakke
Dezelfde van Live-setjes.com
:P
Nah, in december was men turbo ontploft en is men motor dan vastgelopen en is er ook een nieuw blok in gekomen
Was wel een diesel maar bij afbraak Callant, die zich in Rover/MG specialiseert, een 2e handsblok gevonden dat 40000km gelopen had.
Met inruil van het vastgelopen blok en montage heeft het me dan zo'n 2800€ gekost
Dan nog wel de remmen erbij rekenen maar 't is dus zeker te betalen 

Dezelfde van Live-setjes.com

Nah, in december was men turbo ontploft en is men motor dan vastgelopen en is er ook een nieuw blok in gekomen

Was wel een diesel maar bij afbraak Callant, die zich in Rover/MG specialiseert, een 2e handsblok gevonden dat 40000km gelopen had.
Met inruil van het vastgelopen blok en montage heeft het me dan zo'n 2800€ gekost


02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
De serienummers?de_jakke schreef:idd, one and the same, lol, kleine wereld!
da's inderdaad goed te doen qua prijs, hoe heb je dat geregeld met serienummers etc?
wist niet dat er een afbraakman gespecialiseerd was in mg rover

Heb ik gwn niks mee gedaan :P
Gwn dat ander blok erin met versnellingsbak, koppeling, ECU, kabelboom,.. :P
De kans dat ze op de keuring gaan kijken of er een ander blok in ligt lijkt me eerder nihil :P
Er zijn wel meerdere afbraakpunten waar ze zich in Rover/MG specialiseren

British Car Parts in De Pinte
Callant in Roeselare
Willy Vermoten in Ledegem
En vast nog wel een paar

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ja dat kan bij de damp-liners idd, maar waarom zou je? de blokken zijn identiek op het motornummer na.
Dat nummer is a: vrijwel onzichtbaar, en b: makkelijk een beetje aan te passen/verwijderen.
Dat nummer is a: vrijwel onzichtbaar, en b: makkelijk een beetje aan te passen/verwijderen.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do apr 12, 2007 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!