zaterdagmiddag MOD

214 216 218 220 25
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Hardrijden waar het niet mag doe ik niet aan.
Goede voornemens Tim?
Kan me niet voorstellen dat je met de vvc nooit boven de max. snelheid komt.
FlatEric

Bericht door FlatEric »

@ Edgecrusher

die achterbumper van je is die van een Streetwise ? of heb je die zelf gemaakt ?

Greetz
Eric
Edgecrusher

Basis is een streetwise bumper ja.
Echter zijn die gewoon grijs.
en is het middendeel geblokt met het rover logo.

Dus wel modificaties nodig...

Let op, aangezien de bumper breder is heb je ook de spatbordverbreders van een streetwise nodig. (3 en 5 deurs zijn verschillend)

Ps, mijn bumper ligt nog steeds binnen, heb hem wel al eens geplaatst als proef, maar moet hem nog wel afmaken....
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Edgecrusher schreef: Goede voornemens Tim?
Kan me niet voorstellen dat je met de vvc nooit boven de max. snelheid komt.
Tja dat jij geen voorstellingsvermogen hebt.......... :twisted:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
FlatEric

Bericht door FlatEric »

@ Edgecrusher

Passen de verbreders met bumpers zomaar op een Rover 25 ?

Greetz
Eric
Edgecrusher

Passen de verbreders met bumpers zomaar op een Rover 25 ?
Ja.
FlatEric

Bericht door FlatEric »

enig idee wat zo'n achterbumper van een streetwise kost ?
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

daarvoor woon ik ook zo dicht bij de grens ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Stijn101

Bericht door Stijn101 »

He Eric, wat heb je voor dat intercooler gebeuren ongeveer betaald? Lijkt me ook wel wat. :mrgreen:

En hoe zit dat nou met die krukaslagers? :?
FlatEric

Bericht door FlatEric »

Ik heb een intercooler van een normale Rover 220 SDI genomen :) kost wel een hoop tijd en werk maar ben er achteraf wel blij mee dat ik een originele intercooler genomen heb. De capaciteit is wat aan de lage kant maar ruim voldoende om het verschil te merken! de rest is maar een aanpassing van enkel een half uurtje en je bent klaar.
Wat betreft de krukaslagers. Het onderblok van de D/SD/SDI is 1 en al hetzelfde. Hierover hoef je je geen zorgen te maken.. ik denk niet dat er hier op het forum iemand is die met zn Rovertje 200 al 358000 km gereden heeft.. en loopt nog steeds als een trein.

greetz
Eric
FlatEric

Bericht door FlatEric »

ohja :D Intercooler kostte mij 100 euro, inhoud: Intercooler (ofcourse) alle luchtslangen, inlaatspruitstuk, verlenging van het inlaatspruitstuk over het blok, motorafdekking (deze past ook niet meer) en een hoop geduld want de gaskabel zit dan ook in de weg. deze moet naar beneden geplaatst worden. dus nieuw gat boren in de beugel en daarna ruimen totdat de rubber van de kabel erin past. en slang erop en aandraaien.. klaar = kees
gekske

Bericht door gekske »

Ik had met mijn rover 220 tdic 3790000 km gereden daarna waren de homokineten op en ik vrees nog veel meer dus heb ik deze weggedaan (helaas want ik vind de 200 nog steeds erg mooi)
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

FlatEric schreef:ik denk niet dat er hier op het forum iemand is die met zn Rovertje 200 al 358000 km gereden heeft.. en loopt nog steeds als een trein.

greetz
Eric
Op die van mij zit 346000 km, en loopt idd nog als een tractor eh... trein, heeft 0,0 olie verbruik en is verder niets bijzonders aan vervangen dan(buiten het gewone onderhoud) startmotor en flex stuk van de uitlaat.
De rechterbuiten homokineet zit er wel aan te komen.
Ik heb net als jou de zaak ook maar eens "geoptimaliseerd" via het pdf'je van roverron, en dat scheeld idd enorm vooral onderin en kwa koppel.
Moet alleen nog een orginele intercooler zien te vinden, de rest heb ik al.
Roverloos
Stijn101

Bericht door Stijn101 »

Ik was vandaag bij Marijn van Aarle en hij zei dat de turbo van de SDi's groter is qua luchtinlaat, vergeleken met een SD. Ik denk dat dat te maken heeft met de verlengde afstand welke de luchtstroom moet af leggen via de intercooler. Dus wat nou het beste is? Wat ik wel begrijp uit de berichten, is dat het op zich wel zin heeft om er een intercooler tussen te zetten. Het is dan alleen niet optimaal, denk ik...
FlatEric

Bericht door FlatEric »

gekske schreef:Ik had met mijn rover 220 tdic 3790000 km gereden daarna waren de homokineten op en ik vrees nog veel meer dus heb ik deze weggedaan (helaas want ik vind de 200 nog steeds erg mooi)
Dus je hebt em weggedaan vanwege de homo's? Zonde!! voor 90 euro per stuk krijg je ze nieuw.. Die van mij zijn ook kapot geweest.. heb er nu twee nieuwe onder.. maar nu komen er inderdaad meerdere mensen met hoge kmstanden :D ben dus gelukkig niet de enige..
De reparaties bij mijn rovertje 200 die nog openstaan zijn de groter wordende speling op het stuurhuis..dit is alleen te verhelpen door het stuurhuis te vervangen.. wat ik zeker nog ga doen. EN de versnellingsbak... Differentieel heeft waarschijnlijk de geest gegeven...
Desondanks. De prijs die ik ervoor betaald heb was zo laag dat ik nog enorm veel eraan verspijkeren kan.. ondanks ik weer 53000 km verder ben dan dat ik hem vorig jaar gekocht heb.

ohja wat topsnelheid betreft.. deze is bij mij nu 205 km/h op de teller. maar reken er maar op dat ik die hooguit aantik en van het gas af ga.. dan zit ie namelijk in het rode tellergebied..
greetzz

Eric
FlatEric

Bericht door FlatEric »

Stijn101 schreef:Ik was vandaag bij Marijn van Aarle en hij zei dat de turbo van de SDi's groter is qua luchtinlaat, vergeleken met een SD. Ik denk dat dat te maken heeft met de verlengde afstand welke de luchtstroom moet af leggen via de intercooler. Dus wat nou het beste is? Wat ik wel begrijp uit de berichten, is dat het op zich wel zin heeft om er een intercooler tussen te zetten. Het is dan alleen niet optimaal, denk ik...
Stijn.. Ik heb de intercooler van een SDI bij mij gemonteerd en toch passen de slangen zonder enige aanpassing ook op mijn turbo.
Ik heb alles meegenomen en omgezet.. en de luchtinlaat is precies hetzelfde in diameter.

greetz
Eric
Plaats reactie