Ietsjes teveel motorolie in de motor
Ietsjes teveel motorolie in de motor
hallo,
weer een vraagje. mensen is het erg voor je motor als je ietsjes teveel motorolie in je motor hebt gedaan? of moet dit onmiddelijk weer eruit gehaald worden via garage?
ik heb namelijk ietsjes teveel 10w40 in me brm gegooid. het oliepei is ietsjes te hoog.
weer een vraagje. mensen is het erg voor je motor als je ietsjes teveel motorolie in je motor hebt gedaan? of moet dit onmiddelijk weer eruit gehaald worden via garage?
ik heb namelijk ietsjes teveel 10w40 in me brm gegooid. het oliepei is ietsjes te hoog.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
maar je hebt wel een carter plug die je eruit kan draaien 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Even die schroef waarmee je je olie eruit haalt onder op je carter eruit draaien olie opvangen en weer opnieuw vullen met dezelfde olie of tussentijds de schroef er weer indraaien maar dat zie ik niet makkelijk goed gaan zonder allerlei olie over je heen
1 cm is veel teveel althans dat zou ik zeggen....
succes
1 cm is veel teveel althans dat zou ik zeggen....
succes
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
zo moeilijk is het echt niet, persoonlijk zou ik er een beetje uit halen.
oefen anders een paar keer met een omgekeerde cola-fles ofzo.
oefen anders een paar keer met een omgekeerde cola-fles ofzo.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Bedoel je 1 cm over de rand van de vulopening??
Krik je auto aan 1 kant (rechts- of linksvoor) een paar centimeter op en zet een afwasbak onder je carterplug.
Draai de plug los en draai net zover door met de hand, tot er olie uit komt lopen.
Kan zijn dat de plug nu al helemaal los is, maar hou hem op zijn plek (dan kun je hem er zo weer indraaien) tot je er genoeg uit getapt denkt te hebben. Draai dan de plug er weer in, handvast en dan met de sleutel goed vast zetten.
Bak leeggieten in een oude jerrycan en afleveren bij de gemeente.
Klaar is Klara.
hAz.

Krik je auto aan 1 kant (rechts- of linksvoor) een paar centimeter op en zet een afwasbak onder je carterplug.
Draai de plug los en draai net zover door met de hand, tot er olie uit komt lopen.
Kan zijn dat de plug nu al helemaal los is, maar hou hem op zijn plek (dan kun je hem er zo weer indraaien) tot je er genoeg uit getapt denkt te hebben. Draai dan de plug er weer in, handvast en dan met de sleutel goed vast zetten.
Bak leeggieten in een oude jerrycan en afleveren bij de gemeente.
Klaar is Klara.

hAz.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Als hij bij de kat zou komen misschien wel jah.Edgecrusher schreef:Te veel olie is niet al te best voor de katalysator....
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk