Schakelpiep
- Sander02
- MG-R Freak
Schakelpiep
Hebben andere mensen daar ook last van bij schakelen:
Op het moment dat ik koppelingspedaal laat opkomen en gas geef, dan hoor je een piep. Deze kan zijn piep of pieeeeeep, afhangkelijk van hoe ik met de pedalen omga.
De Rover dealer zegt dat je het beter kan negeren omdat het niks is, alleen een beetje vuil in de kloppeling ofzo en das een dure klus dat schoon te maken omdat je er niet makkelijk bij kan.
Ik vindt het wel irritant, ja als je heel super netjes en rustig met je pedalen omkan, dan kan je het wel vermijden.
Op het moment dat ik koppelingspedaal laat opkomen en gas geef, dan hoor je een piep. Deze kan zijn piep of pieeeeeep, afhangkelijk van hoe ik met de pedalen omga.
De Rover dealer zegt dat je het beter kan negeren omdat het niks is, alleen een beetje vuil in de kloppeling ofzo en das een dure klus dat schoon te maken omdat je er niet makkelijk bij kan.
Ik vindt het wel irritant, ja als je heel super netjes en rustig met je pedalen omkan, dan kan je het wel vermijden.
416SI 1996
-
- The Big Boss
kun je toch gewoon ff smeren???
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Sander02
- MG-R Freak
Nadat ik met een auto vol mensen, 2 maal op een soort van heuveltje in de verkeerde versnelling stond en met veel toeren dus amper wegkwam en de hele auto dus behoorlijk stonk is de piep verdwenen
Door deze actie is er waarschijnlijk wat flink langs elkaar geschuurd waardoor het vuiltje weg is

Door deze actie is er waarschijnlijk wat flink langs elkaar geschuurd waardoor het vuiltje weg is

416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
Dat van mij echt niet van het pedaal zelf. Het heeft te maken hoe je schakelt. Of je zeg maar je koppeling wat langer vasthoudt terwijl je gas geeft. Als je te vroeg schakelt naar een te hoge versnelling kan je het makkelijker laten piepen. Ja of je moet echt super netjes gaan schakelen dat je de koppeling helemaal los hebt alvorens je wat met gas doet, dan heb je geen piep.
Hoe langzamer je de koppeling terug laten komen als je gas geeft hoe langer je de piep kan maken. Het zit echt op een punt zeg maar dat je de motor ff laat werken.
Hoe langzamer je de koppeling terug laten komen als je gas geeft hoe langer je de piep kan maken. Het zit echt op een punt zeg maar dat je de motor ff laat werken.
416SI 1996
Hey sander,
dat betekent dat je koppelingplaten vettig of vies zijn,
Komt waarschijnlijk door een lekker kering...
Tijdelijke oplossing (bij het piepen)
Auto in zijn 5e versnelling zetten, veel toeren maken (ong 6000 a 7000) en rustig koppeling op laten komen, dit een paarkeer herhalen.
Door de wrijving vd koppelingsplaten wordt het vuil verbrand en ben je er weer een tijdje vanaf...
Maar beter is vervangen he, anders slijten de platen zo snel
dat betekent dat je koppelingplaten vettig of vies zijn,
Komt waarschijnlijk door een lekker kering...
Tijdelijke oplossing (bij het piepen)
Auto in zijn 5e versnelling zetten, veel toeren maken (ong 6000 a 7000) en rustig koppeling op laten komen, dit een paarkeer herhalen.
Door de wrijving vd koppelingsplaten wordt het vuil verbrand en ben je er weer een tijdje vanaf...
Maar beter is vervangen he, anders slijten de platen zo snel