216si, vraagjes
216si, vraagjes
ik heb sinds enkele maanden een rover 216si, bouwjaar 1997, 5 deurs, antraciet
ik heb momenteel een gemengd verbruik van 1 op 11, ik doe wel veel korte afstanden en stad, maar bvb 130 per uur op snelweg doet ie ook niet beter dan 1 op 12. Mijn vraag is, is dit een normaal verbruik en kan dat nog wat naar beneden ? Want ik rij ZEER rustig, en kom bijna niet aan het pedaal.
Tevens vraag ik me af of ik een goeie koop heb gedaan of niet ; hij had 70000 km op de teller en heb er 2500 euro voor betaald. De sony stereo zat er ook nog in. Alle riemen zijn ook vervangen bij aankoop, aan de helft van de prijs. Was dit een beetje een goeie deal ?
En tenslotte, hoe kan ik weten of 't een honda motor is of een van rover ?
alvast bedankt
ik heb momenteel een gemengd verbruik van 1 op 11, ik doe wel veel korte afstanden en stad, maar bvb 130 per uur op snelweg doet ie ook niet beter dan 1 op 12. Mijn vraag is, is dit een normaal verbruik en kan dat nog wat naar beneden ? Want ik rij ZEER rustig, en kom bijna niet aan het pedaal.
Tevens vraag ik me af of ik een goeie koop heb gedaan of niet ; hij had 70000 km op de teller en heb er 2500 euro voor betaald. De sony stereo zat er ook nog in. Alle riemen zijn ook vervangen bij aankoop, aan de helft van de prijs. Was dit een beetje een goeie deal ?
En tenslotte, hoe kan ik weten of 't een honda motor is of een van rover ?
alvast bedankt
verbruik
ja, maar vraag was eigenlijk, kan dit verbruik nog naar beneden ?tummeke schreef:prima deal, Rover motor, verbruik niet bijzonder hoog maar ook niet bijzonder laag..
kan je een wagen bvb downtunen, zodat ie dan ook minder verbruikt ?
want eigenlijk heb ik die 115 pk niet echt nodig ...
vroeger schakelen.. vooral bij een diesel.. schakel bij 2.000 toeren of zelfs 1500 al (ligt aan het blok, bij de een mercedes kan dat goed). Mijn ervaring is dat als je relatief veel gas geeft onderin, en snel schakelt, je zuiniger rijdt dan weinig gas geven en later schakelen..
Nu zullen er wel weer comments komen dat t niet kan etc, maar probeer het maar eens
1e keer dat ik iemand hier over downtunen hoor trouwens

Nu zullen er wel weer comments komen dat t niet kan etc, maar probeer het maar eens

1e keer dat ik iemand hier over downtunen hoor trouwens

diesel ? mijn 216si is een benzinetummeke schreef:vroeger schakelen.. vooral bij een diesel.. schakel bij 2.000 toeren of zelfs 1500 al (ligt aan het blok, bij de een mercedes kan dat goed). Mijn ervaring is dat als je relatief veel gas geeft onderin, en snel schakelt, je zuiniger rijdt dan weinig gas geven en later schakelen..
1e keer dat ik iemand hier over downtunen hoor trouwens![]()
en ik schakel al bij 2000 toeren, wat betekent dat ie bij 65km/u al in 5de zit...tummeke schreef:vroeger schakelen.. vooral bij een diesel.. schakel bij 2.000 toeren of zelfs 1500 al (ligt aan het blok, bij de een mercedes kan dat goed). Mijn ervaring is dat als je relatief veel gas geeft onderin, en snel schakelt, je zuiniger rijdt dan weinig gas geven en later schakelen..
1e keer dat ik iemand hier over downtunen hoor trouwens![]()
oh right, dom van me.. heb t wel gelezen maar dacht om 1 of andere reden dat het om de diesel ging bij t lezen van 115pk..
2000 toeren is niet hoog.. probeer eens wat meer gas te geven onderin? klinkt raar, maar met mn swift werkte het om onderin gewoon de motor aan het werk te houden, dan was t blok t zuinigst..
maar toch, met zon rijgedrag zon verbruik, lijkt me niet helemaal 100% als ik t zo hoor.. Al is het natuurlijk wel koud nu, dus verbruik je meer..
2000 toeren is niet hoog.. probeer eens wat meer gas te geven onderin? klinkt raar, maar met mn swift werkte het om onderin gewoon de motor aan het werk te houden, dan was t blok t zuinigst..
maar toch, met zon rijgedrag zon verbruik, lijkt me niet helemaal 100% als ik t zo hoor.. Al is het natuurlijk wel koud nu, dus verbruik je meer..
ik moet wel zeggen, de bougies en filters zijn nog niet vervangen sinds ik em heb. Zou dit een groot verschil kunnen maken als ik ze laat vervangen ?tummeke schreef:oh right, dom van me.. heb t wel gelezen maar dacht om 1 of andere reden dat het om de diesel ging bij t lezen van 115pk..
Ik hoor hier ook mensen spreken over een cat vervanger, en dat het het verbruik zou minderen... Wat is een cat vervanger precies ?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Bandenspanning verhogen(2.6~2.
, dunne/nieuwe olie erin(10w30/10w40), airco uitzetten, openluchtfilter + cold-air feed.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!