Boordcomputer probleem
Boordcomputer probleem
Hey,
Ik heb een vraag over mn 114 gti
Als je hem een keer goed doortrekt tot 6000 toeren en em dan laat terugvallen begint hij t hikken en te stoten, dan als je weer optrekt dan begint hij met 3000 toeren te hikken.
Nu begint de toerenteller dan ook raar te doen.
Iemand die ik ken zei dat het nog wel eens aan de boordcomputer kon liggen.
Iemand suggesties>?
Greetz KK
Ik heb een vraag over mn 114 gti
Als je hem een keer goed doortrekt tot 6000 toeren en em dan laat terugvallen begint hij t hikken en te stoten, dan als je weer optrekt dan begint hij met 3000 toeren te hikken.
Nu begint de toerenteller dan ook raar te doen.
Iemand die ik ken zei dat het nog wel eens aan de boordcomputer kon liggen.
Iemand suggesties>?
Greetz KK
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
oei dit is een moeilijke.
Een echte boordcomputer is idd niet aanwezig, en ik denk ook niet dat het de ECU is.
Ik zou zelf eens in het inlaatspruitstuk kijken, ik denk namelijk dat er een aantal sensoren wel eens smerig zouden kunnen zijn(of misschien injectoren)
Een echte boordcomputer is idd niet aanwezig, en ik denk ook niet dat het de ECU is.
Ik zou zelf eens in het inlaatspruitstuk kijken, ik denk namelijk dat er een aantal sensoren wel eens smerig zouden kunnen zijn(of misschien injectoren)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou was k gister bij me oom in de garage en daar zei iemand het zou nog best eens je lucht/massa ding kunnuh wezen. En dan vooral omdat hij altijd bij 3000 toeren begint met hikken. Er zit wel een green kitje op gloof k.
OOk verteld hij me dat k niet aan het spruitstuk hoef te beginnen.
Iemand? Klopt dit?
OOk verteld hij me dat k niet aan het spruitstuk hoef te beginnen.
Iemand? Klopt dit?
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De reden dat ik zei om eens naar je spruitstuk te kijken, was omdat ik dacht dat er wellicht een sensor smerig was. 3x raden waar de lucht-massa meter zit?KKthebest schreef:Nou was k gister bij me oom in de garage en daar zei iemand het zou nog best eens je lucht/massa ding kunnuh wezen. En dan vooral omdat hij altijd bij 3000 toeren begint met hikken. Er zit wel een green kitje op gloof k.
OOk verteld hij me dat k niet aan het spruitstuk hoef te beginnen.
Iemand? Klopt dit?
antwoord:boven de ingangspoort van cilinder nr4, in het inlaatspruitstuk

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Okej dan gaan we binnenkort een kijkje nemen haha.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;