zie hier mijn zelfgemaakte coldairbox. hij is gemaakt van alu en daarna heb ik hem helemaal gepolijst. Kwa geluid is het in het interieur wel minder hard maar buiten hoor je het geluid nog steeds goed doordat het geluid als het ware door de aanzuigbuis naar buiten komt. De auto trekt nu ook beter door als hij tegen de 6000 rpm komt of er overheen gaat wat met de standaard behuizing niet echt het geval was. enne reacties welkom
ja zou idd wel beter zijn achter mun grille maar hoe kom ik daar ik heb namelijk ook airco en dus bijna geen plek om die buis door heen te duwe. hebbe julie mischien tips
@striker, jep ik heb idd de taipan, vader of viper als voorbeeld gebruikt. tis alleen lastig om een goede plek uit te kiezen waar je de aanvoerbuis plaatst
Ik zal wel heel dom zijn, maar wat doet het ding precies? Dat ie koude lucht verzorgt die met de benzine vermengt wordt voor inspuiting kan ik nog vatten. Dat zorgt dan voor betere verbranding?
Werkt dit ding alleen in samenwerking met iets anders, of is dat voor iedere roverbezitter interessant om te maken/regelen?
De sleutel is realiseren dat koude lucht dichter is. M.a.w. per liter zit er meer zuurstof in.
Aangezien de motor altijd een bepaald volume aanzuigt, kun je de motor meer zuurstof geven door meer zuurstof per volume-eenheid te verkrijgen.
m.a.w. hoe kouder je de inlaattemperatuur kunt krijgen hoe beter. De ecu zal aan de hand van de koelere inlaattemp meer benzine inspuiten. Met als effect meer vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Oke, en dat kan dus op elke auto, want elke auto gebruikt lucht.
Moet je dan ook nog andere shit hebben? Ik wil ook wel meer vermogen uit dat motortje van me, maar het moet me geen vermogen kosten, if u know what i mean...