zelfgemaakte coldairbox

214 216 218 220 25
Plaats reactie
jdpower

zelfgemaakte coldairbox

Bericht door jdpower »

zie hier mijn zelfgemaakte coldairbox. hij is gemaakt van alu en daarna heb ik hem helemaal gepolijst. Kwa geluid is het in het interieur wel minder hard maar buiten hoor je het geluid nog steeds goed doordat het geluid als het ware door de aanzuigbuis naar buiten komt. De auto trekt nu ook beter door als hij tegen de 6000 rpm komt of er overheen gaat wat met de standaard behuizing niet echt het geval was. enne reacties welkom ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Clazona bedankt voor het plaatsen van de foto's
tummeke

Bericht door tummeke »

Wohooo.. Ziet er gelikt uit man!!

Maar idd beter de aanvoerbuis achter je grille stoppen! Vang je veel meer koude lucht!
jdpower

Bericht door jdpower »

ja zou idd wel beter zijn achter mun grille maar hoe kom ik daar ik heb namelijk ook airco en dus bijna geen plek om die buis door heen te duwe. hebbe julie mischien tips
tummeke

Bericht door tummeke »

Pfff.. ik weet niet hoe het er bij jou uitziet dan, dus kan je niet echt advies geven dan :)

Je moet ook niet al teveel kronkels gaan maken, want dan rem je de lucht ook weer flink af..
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ziet er heel netjes uit zo hoor! Je hebt een Taipan of Vader als voorbeeld gebruikt zo te zien?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Fallout

Bericht door Fallout »

Dat ziet er inderdaad erg goed uit zeg!
jdpower

Bericht door jdpower »

@striker, jep ik heb idd de taipan, vader of viper als voorbeeld gebruikt. tis alleen lastig om een goede plek uit te kiezen waar je de aanvoerbuis plaatst
216 driver

Bericht door 216 driver »

Hey , kan ik er ook 1 bij je bestellen ? :mrgreen: ben ook wat van plan om zoiets te maken.

Ziet er netjes uit hoor !
jdpower

Bericht door jdpower »

HAHA ja zelf zoiets maken is toch wel leuker hoor dan heb je er echt een goed waarde gevoel aan ;)
roverdude

Bericht door roverdude »

ziet er knap uit :shock: . Heb je dat zelf gelast?
jdpower

Bericht door jdpower »

nope nie zelf gelast heb ik laten lassen bij een bedrijf, kon ik het maar zelf :)
Ramses

tja

Bericht door Ramses »

Ik zal wel heel dom zijn, maar wat doet het ding precies? Dat ie koude lucht verzorgt die met de benzine vermengt wordt voor inspuiting kan ik nog vatten. Dat zorgt dan voor betere verbranding?

Werkt dit ding alleen in samenwerking met iets anders, of is dat voor iedere roverbezitter interessant om te maken/regelen?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De sleutel is realiseren dat koude lucht dichter is. M.a.w. per liter zit er meer zuurstof in.

Aangezien de motor altijd een bepaald volume aanzuigt, kun je de motor meer zuurstof geven door meer zuurstof per volume-eenheid te verkrijgen.

m.a.w. hoe kouder je de inlaattemperatuur kunt krijgen hoe beter. De ecu zal aan de hand van de koelere inlaattemp meer benzine inspuiten. Met als effect meer vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ramses

Bericht door Ramses »

Oke, en dat kan dus op elke auto, want elke auto gebruikt lucht.

Moet je dan ook nog andere shit hebben? Ik wil ook wel meer vermogen uit dat motortje van me, maar het moet me geen vermogen kosten, if u know what i mean... :mrgreen:
Plaats reactie