Krakende linker achtervering 416
- Sander02
- MG-R Freak
Krakende linker achtervering 416
Hoi,
De linkerrachter vering van mijn 416 die kraakt als je over een hobbel rijd. Toen ik de auto een halfjaar geleden kocht heeft de dealer em alsnog ingevet en pas geleden bij de wintercheck heeft de Rover dealer het nogmaals gedaan. Nu een klein maandje verder is het geluid weer terug. Ik rijd maar af en toe in mijn Rover.
Hebben andere mensen daar ook last van?
Sander
De linkerrachter vering van mijn 416 die kraakt als je over een hobbel rijd. Toen ik de auto een halfjaar geleden kocht heeft de dealer em alsnog ingevet en pas geleden bij de wintercheck heeft de Rover dealer het nogmaals gedaan. Nu een klein maandje verder is het geluid weer terug. Ik rijd maar af en toe in mijn Rover.
Hebben andere mensen daar ook last van?
Sander
dit geloof je niet....
ik heb sinds ook een rover 416 '98 , op gegeven moment hoor ik ook gepiep en gekraak achterin (dacht gelijk aan me schokdemper) waneer ik over een hobbel ging, wat bleek nou het geval de haken (in de auto voorop de achterbank) die de achterbank op hun plaats houden bleken lichtelijk veroest dus een vleugje w-40 en het geluid was heen...
ik heb sinds ook een rover 416 '98 , op gegeven moment hoor ik ook gepiep en gekraak achterin (dacht gelijk aan me schokdemper) waneer ik over een hobbel ging, wat bleek nou het geval de haken (in de auto voorop de achterbank) die de achterbank op hun plaats houden bleken lichtelijk veroest dus een vleugje w-40 en het geluid was heen...
- Sander02
- MG-R Freak
Mijn achterbank kraakt wel een beetje als ik eropdruk waar die haken zitten.
Maar zouden die dan kraken als er niemand acherop zit en je dan over een bobbel rijd? Mijn auto is wel eens bij de Rover dealer geweest en dan smeerden ze wat en het geluid weer even weg. De laatste keer zeiden ze dat het kan komen door het droge weer waardoor de rubbers droog worden.
Maar zouden die dan kraken als er niemand acherop zit en je dan over een bobbel rijd? Mijn auto is wel eens bij de Rover dealer geweest en dan smeerden ze wat en het geluid weer even weg. De laatste keer zeiden ze dat het kan komen door het droge weer waardoor de rubbers droog worden.
Laatst gewijzigd door Sander02 op vr mei 13, 2005 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- The Big Boss
Dat is een algemeen kwaaltje van de wat oudere Rovers, zowel mijn 600, als de coupe, als mijn huidige 200 maken dit geluid.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Sander02
- MG-R Freak
Ik heb zoals Jmrules beschreef een stukkie binnenband tussen beide haken gedaan zodat je geen metaal over metaal meer hebt. Ook heb ik nog even verder gekeken en vervolgens het kraken verwijderd welke je hoorde als iemand achterin gaat zitten. Dat is heel makkelijk:
Doe achterbank omlaag en breng een stuk fietsband horizontaal aan net onder de hoedenplank. Zeg maar boven het bank slot. Je kan de band klemmen onder het harde kunstof. Er is niks van te zien. Ook niet met bank omlaag.
Als ik binnenkort de APK en/of beurt laat doen, vraag ik wel of ze die linker achterveering kunnen fixen. Rubbertje of smeeren ofzo.
Doe achterbank omlaag en breng een stuk fietsband horizontaal aan net onder de hoedenplank. Zeg maar boven het bank slot. Je kan de band klemmen onder het harde kunstof. Er is niks van te zien. Ook niet met bank omlaag.
Als ik binnenkort de APK en/of beurt laat doen, vraag ik wel of ze die linker achterveering kunnen fixen. Rubbertje of smeeren ofzo.
Waar een binnenband al niet goed voor kan zijnSander02 schreef:Ik heb zoals Jmrules beschreef een stukkie binnenband tussen beide haken gedaan zodat je geen metaal over metaal meer hebt. Ook heb ik nog even verder gekeken en vervolgens het kraken verwijderd welke je hoorde als iemand achterin gaat zitten. Dat is heel makkelijk:

- Sander02
- MG-R Freak
Piepen kan ik het niet noemen, meer kraken. Auto was laatst voor kleine beurt en APK bij garage en toen vroeg ik in eerste instante of ze ff konden kijken, misschien dat het smering was van 1 of ander rubbertje (zoiets had Rover volgens mij ooit al eens gedaan en was toen een korte oplossing), maar ze belde mij en hoorde het geluid door de hele auto, dus ze zouden wel iets kunnen proberen, maar als dat niet werkte zou het toch al 50 euro kosten. heb ik laten zitten dus. Beter dat ik em daarvoor naar Rover breng.
Laatst gewijzigd door Sander02 op ma jun 25, 2007 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.