Krakende linker achtervering 416

414 416 418 420 45
Sander02
MG-R Freak

Krakende linker achtervering 416

Bericht door Sander02 »

Hoi,

De linkerrachter vering van mijn 416 die kraakt als je over een hobbel rijd. Toen ik de auto een halfjaar geleden kocht heeft de dealer em alsnog ingevet en pas geleden bij de wintercheck heeft de Rover dealer het nogmaals gedaan. Nu een klein maandje verder is het geluid weer terug. Ik rijd maar af en toe in mijn Rover.

Hebben andere mensen daar ook last van?

Sander
eggbert

Bericht door eggbert »

ja maar het is zodanig stil dat ik het alleen maar hoor als ik traag van m'n oprit rijd dus zo storend is het nie
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

kan een torsie rubber zijn die eraf gevallen is, heb ik ook gehad, gewoon nieuw rubbertje en prob opgelost
MG ZR S1800
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

eggbert schreef:ja maar het is zodanig stil dat ik het alleen maar hoor als ik traag van m'n oprit rijd dus zo storend is het nie
ja volgens mij is het inderdaad vooral hoorbaar bij een een slakkengangetje. Ik zal er eens opletten.

Leuke avatars hebben jullie overigens :lol:
DJ

Bericht door DJ »

Heb ik ook last van, hoor het alleen maar als ik achter de auto sta en op de kofferbak ga duwen.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

DJ schreef:Heb ik ook last van, hoor het alleen maar als ik achter de auto sta en op de kofferbak ga duwen.
Ja dat zal behoorlijk storend zijn :mrgreen:
maus

Bericht door maus »

dit geloof je niet....
ik heb sinds ook een rover 416 '98 , op gegeven moment hoor ik ook gepiep en gekraak achterin (dacht gelijk aan me schokdemper) waneer ik over een hobbel ging, wat bleek nou het geval de haken (in de auto voorop de achterbank) die de achterbank op hun plaats houden bleken lichtelijk veroest dus een vleugje w-40 en het geluid was heen...
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Mijn achterbank kraakt wel een beetje als ik eropdruk waar die haken zitten.
Maar zouden die dan kraken als er niemand acherop zit en je dan over een bobbel rijd? Mijn auto is wel eens bij de Rover dealer geweest en dan smeerden ze wat en het geluid weer even weg. De laatste keer zeiden ze dat het kan komen door het droge weer waardoor de rubbers droog worden.
Laatst gewijzigd door Sander02 op vr mei 13, 2005 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Dat is een algemeen kwaaltje van de wat oudere Rovers, zowel mijn 600, als de coupe, als mijn huidige 200 maken dit geluid.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Dr.Z-Vago schreef:ik had het vroeger ook met mijn 420.

Bij mijn 45 nog niet.
ik heb het nu dus bij mijn 420 :( en ik vind het heeeeel irri. (Die achterbank "steuntjes" gaven ook een rotlawaai maar dat heb ik opgelost door er een stukkie binnenband over te schuiven)
maus

Bericht door maus »

ik was degene dus met de w-40 of te wel kruip olie op de haken van de achterbank........ ging een tijdje goed nu geluid weer terug toch wel een beetje storend ga maa reen stukje binnenband proberen! :?
maus

Bericht door maus »

is dit een bekend probleem?'
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik heb zoals Jmrules beschreef een stukkie binnenband tussen beide haken gedaan zodat je geen metaal over metaal meer hebt. Ook heb ik nog even verder gekeken en vervolgens het kraken verwijderd welke je hoorde als iemand achterin gaat zitten. Dat is heel makkelijk:

Doe achterbank omlaag en breng een stuk fietsband horizontaal aan net onder de hoedenplank. Zeg maar boven het bank slot. Je kan de band klemmen onder het harde kunstof. Er is niks van te zien. Ook niet met bank omlaag.

Als ik binnenkort de APK en/of beurt laat doen, vraag ik wel of ze die linker achterveering kunnen fixen. Rubbertje of smeeren ofzo.
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Sander02 schreef:Ik heb zoals Jmrules beschreef een stukkie binnenband tussen beide haken gedaan zodat je geen metaal over metaal meer hebt. Ook heb ik nog even verder gekeken en vervolgens het kraken verwijderd welke je hoorde als iemand achterin gaat zitten. Dat is heel makkelijk:

Doe achterbank omlaag en breng een stuk fietsband horizontaal aan net onder de hoedenplank. Zeg maar boven het bank slot. Je kan de band klemmen onder het harde kunstof. Er is niks van te zien. Ook niet met bank omlaag.

Als ik binnenkort de APK en/of beurt laat doen, vraag ik wel of ze die linker achterveering kunnen fixen. Rubbertje of smeeren ofzo.
Waar een binnenband al niet goed voor kan zijn :) fietsen doe ik toch niet meer.... Toen ik de "constructie" van die haken zag bedacht ik me wel één ding: de ontwerper had ook kunnen bedenken dat het een rotgeluid ging opleveren.....wat kost een stukkie rubber vraag je je af.
maus

Bericht door maus »

ik wordt nu wel een gestoord van het piepen , vooral met droog weer!!!
h e l p!!!!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Piepen kan ik het niet noemen, meer kraken. Auto was laatst voor kleine beurt en APK bij garage en toen vroeg ik in eerste instante of ze ff konden kijken, misschien dat het smering was van 1 of ander rubbertje (zoiets had Rover volgens mij ooit al eens gedaan en was toen een korte oplossing), maar ze belde mij en hoorde het geluid door de hele auto, dus ze zouden wel iets kunnen proberen, maar als dat niet werkte zou het toch al 50 euro kosten. heb ik laten zitten dus. Beter dat ik em daarvoor naar Rover breng.
Laatst gewijzigd door Sander02 op ma jun 25, 2007 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie