startmotor overleden? update: starter relay stuk

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
piel

startmotor overleden? update: starter relay stuk

Bericht door piel »

Zo vrolijk als ik eerder was na de keuring en mijn nieuwe bandjes zo vreselijk baal ik nu. Vanmorgen startte mijn 114 gti niet. Wel stroom maar geen startmotor die vrolijk het aanslaan van mijn motor aankondigde. Dan maar duwen, dat gaat gelukkig makkelijk met zo'n 114.

Tien tegen 1 dat de startmotor overleden is.
Ik zal wel een gevraagd adje zetten....
Laatst gewijzigd door piel op zo dec 19, 2004 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Helaas is mijn reserve-startmotor al verkocht aan iemand anders die het vroeg op het forum een tijd terug... misschien kun je het beste naar de sloop gaan... OF Jouke, heb jij er een?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

is het een rover 100 onderdeel? zoja => Ja.

(nou niet om een cabriodak vragen ofzo :D )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Jouke heb jij een 115d-mortor voor me? :twisted:
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tuurlijk :P
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
piel

Bericht door piel »

Ben nog even aan het meten geweest, meten is weten, maar ik krijg geen stroom op de kabel van het contact. Ik hoor wel mijn startrelay in het dashboard klikken, dus het zit daar ergens tussen.
Ik was alleen vergeten dat ik ook nog een startonderbreker heb, misschien is deze wel kapot.

Dus nog maar even wachten met een nieuwe startmotor.

Ik ga eerst maar eens de bedrading van dat alarm ontrafelen....
piel

Bericht door piel »

Ik heb het probleem gevonden. Het starterrelay in de relay module naast de ecu is zo goed als zeker kapot.

Dat zal wel weer een fortuin kosten.
Misschien dat iemand er eentje in de schuur heeft? HAHA, kan het haast niet geloven, maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

edit: hier stond onzin

ik heb zo'n relais voor je, 100% goed.

(ik dacht aan het relais naast de startmotor, dat heet ook "startrelais" voor zover ik weet)

het zwarte doosje staat doorgaande bekende als het "brandstofrelais" hoewel het echte brandstofrelais maar 1 van de 4 relais is die zich in dat doosje bevinden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
piel

Bericht door piel »

118gtr,

Ik begreep net van een rovermonteur dat niet alle relay modules hetzelfde zijn, weet jij daar iets van?
Er zou een nummer op moeten staan, ik zal daar straks even naar kijken en hier posten.
Nummer is ywb 10022
daaronder 0?p
vraagteken is een 5 of 3

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Had je gister ff moeten vragen, nu kan ik er niet bij(zit weer in Delft)

maar het lijkt me sterk dat die dingen verschillend zijn, er zitten 4 relais in, hoe moeilijk kan het zijn.

Ik heb zelf ooit eens gedacht dat er wel eens is mis kon zijn met een relais van mij, toen heb ik hem omgewisseld met een rijdende R100 ( die van mams ) en dat ging perfect hoor. ( Gti Mpi en een 1.4 8v )

Eigenlijk weet ik gewoon zeker dat het onzin is wat de monteur je vertelt heeft, goed rover zal wel eens verschillende stikkertjes kunnen hebben gebruikt. Maar een brandstofpomp en een startmotor en nog wat van die dingen worden allemaal toch echt op EXACT dezelfde manier aangestuurd.

Degene die ik heb liggen is trouwens van een Gti Mpi, maar het maakt echt niet uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
piel

Bericht door piel »

Dat dacht ik eerlijk gezegd ook.
Maar goed nieuws ik heb de module gemaakt.
Er was door vocht, denk ik, er zit wat corrosie op, kortsluiting geweest een een contactpunt was doorgebrand.
Deze heb ik gesoldeerd en voila, hij start weer.
Misschien dat hij straks weer stuk gaat, maar dan weet ik dat jij hem hebt.

Tnx!
Plaats reactie