startmotor overleden? update: starter relay stuk
startmotor overleden? update: starter relay stuk
Zo vrolijk als ik eerder was na de keuring en mijn nieuwe bandjes zo vreselijk baal ik nu. Vanmorgen startte mijn 114 gti niet. Wel stroom maar geen startmotor die vrolijk het aanslaan van mijn motor aankondigde. Dan maar duwen, dat gaat gelukkig makkelijk met zo'n 114.
Tien tegen 1 dat de startmotor overleden is.
Ik zal wel een gevraagd adje zetten....
Tien tegen 1 dat de startmotor overleden is.
Ik zal wel een gevraagd adje zetten....
Laatst gewijzigd door piel op zo dec 19, 2004 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
is het een rover 100 onderdeel? zoja => Ja.
(nou niet om een cabriodak vragen ofzo
)
(nou niet om een cabriodak vragen ofzo

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
tuurlijk :P
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Ben nog even aan het meten geweest, meten is weten, maar ik krijg geen stroom op de kabel van het contact. Ik hoor wel mijn startrelay in het dashboard klikken, dus het zit daar ergens tussen.
Ik was alleen vergeten dat ik ook nog een startonderbreker heb, misschien is deze wel kapot.
Dus nog maar even wachten met een nieuwe startmotor.
Ik ga eerst maar eens de bedrading van dat alarm ontrafelen....
Ik was alleen vergeten dat ik ook nog een startonderbreker heb, misschien is deze wel kapot.
Dus nog maar even wachten met een nieuwe startmotor.
Ik ga eerst maar eens de bedrading van dat alarm ontrafelen....
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
edit: hier stond onzin
ik heb zo'n relais voor je, 100% goed.
(ik dacht aan het relais naast de startmotor, dat heet ook "startrelais" voor zover ik weet)
het zwarte doosje staat doorgaande bekende als het "brandstofrelais" hoewel het echte brandstofrelais maar 1 van de 4 relais is die zich in dat doosje bevinden.
ik heb zo'n relais voor je, 100% goed.
(ik dacht aan het relais naast de startmotor, dat heet ook "startrelais" voor zover ik weet)
het zwarte doosje staat doorgaande bekende als het "brandstofrelais" hoewel het echte brandstofrelais maar 1 van de 4 relais is die zich in dat doosje bevinden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Had je gister ff moeten vragen, nu kan ik er niet bij(zit weer in Delft)
maar het lijkt me sterk dat die dingen verschillend zijn, er zitten 4 relais in, hoe moeilijk kan het zijn.
Ik heb zelf ooit eens gedacht dat er wel eens is mis kon zijn met een relais van mij, toen heb ik hem omgewisseld met een rijdende R100 ( die van mams ) en dat ging perfect hoor. ( Gti Mpi en een 1.4 8v )
Eigenlijk weet ik gewoon zeker dat het onzin is wat de monteur je vertelt heeft, goed rover zal wel eens verschillende stikkertjes kunnen hebben gebruikt. Maar een brandstofpomp en een startmotor en nog wat van die dingen worden allemaal toch echt op EXACT dezelfde manier aangestuurd.
Degene die ik heb liggen is trouwens van een Gti Mpi, maar het maakt echt niet uit.
maar het lijkt me sterk dat die dingen verschillend zijn, er zitten 4 relais in, hoe moeilijk kan het zijn.
Ik heb zelf ooit eens gedacht dat er wel eens is mis kon zijn met een relais van mij, toen heb ik hem omgewisseld met een rijdende R100 ( die van mams ) en dat ging perfect hoor. ( Gti Mpi en een 1.4 8v )
Eigenlijk weet ik gewoon zeker dat het onzin is wat de monteur je vertelt heeft, goed rover zal wel eens verschillende stikkertjes kunnen hebben gebruikt. Maar een brandstofpomp en een startmotor en nog wat van die dingen worden allemaal toch echt op EXACT dezelfde manier aangestuurd.
Degene die ik heb liggen is trouwens van een Gti Mpi, maar het maakt echt niet uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook.
Maar goed nieuws ik heb de module gemaakt.
Er was door vocht, denk ik, er zit wat corrosie op, kortsluiting geweest een een contactpunt was doorgebrand.
Deze heb ik gesoldeerd en voila, hij start weer.
Misschien dat hij straks weer stuk gaat, maar dan weet ik dat jij hem hebt.
Tnx!
Maar goed nieuws ik heb de module gemaakt.
Er was door vocht, denk ik, er zit wat corrosie op, kortsluiting geweest een een contactpunt was doorgebrand.
Deze heb ik gesoldeerd en voila, hij start weer.
Misschien dat hij straks weer stuk gaat, maar dan weet ik dat jij hem hebt.
Tnx!