automaat kaliberen
-
- MG-R Regular
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 5:21 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
automaat kaliberen
Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat je je automaat opnieuw kan inleren.
Nu is het zo dat het gas enorm slecht gedoseerd is. Je moet helemaal de gas indrukken en dan springt hij direct naar 6500 toeren. Als je heeel voorzichtig indrukt dan kan je er nog net voor zorgen dat hij naar de 4000 toeren springt maar meestal schiet hij vooruit naar de 7000 toeren. Weird toch of is dat zo geregeld?
Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.
Iemand een idee?
Nu is het zo dat het gas enorm slecht gedoseerd is. Je moet helemaal de gas indrukken en dan springt hij direct naar 6500 toeren. Als je heeel voorzichtig indrukt dan kan je er nog net voor zorgen dat hij naar de 4000 toeren springt maar meestal schiet hij vooruit naar de 7000 toeren. Weird toch of is dat zo geregeld?
Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.
Iemand een idee?
Dat wat jij beschrijft heb ik ook bij mijn diesel, de resume van de cruise control is onbruikbaar als je er meer dan 2 km vanaf bent en dan nog. Ik rijd hem met de voet naar de gewenste snelheid en druk dan op set.
Sommige dingen zijn niet ontwikkeld maar alleen samengesteld.
Sommige dingen zijn niet ontwikkeld maar alleen samengesteld.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
En toch werkt de cruise control bij mij een stuk beter dan ik van sommige mensen hier lees...
Gebruik hem ook vaak genoeg om op provinciale wegen weer te "resumen" na een stoplicht o.i.d. en dat gaat heerlijk rustig. Ook op de snelweg gaat dat in nagenoeg alle gevallen heel geleidelijk (behalve bij berg op bijvoorbeeld)

Gebruik hem ook vaak genoeg om op provinciale wegen weer te "resumen" na een stoplicht o.i.d. en dat gaat heerlijk rustig. Ook op de snelweg gaat dat in nagenoeg alle gevallen heel geleidelijk (behalve bij berg op bijvoorbeeld)

supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: automaat kaliberen
Dat komt omdat een automaat in dat geval terugschakelt en een handbak niet.dread schreef:Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.
Iemand een idee?
Bij mijn ZT gaat dat nu ook een stuk geciviliseerder als bij de 45 V6 automaat die ik ooit had.
Je moet hier echter wel op voorbereid zijn en niet te dicht op je voorganger zitten want anders is het inderdaad wel eens schrikken.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Addict
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
- Woonplaats: lekie nee tneb ej
Ik weet dat een Jatco automaat in de Rover 75 zich iedere 1000 km opnieuw aan je rijstijl aan past, ik heb dit gemerkt in de vakantie toen ik veel snelweg kmers maakte hij schakelde sneller, nu ik weer weinig kmers maak en gecombineerd is hij weer trager geworden en als ik alles binnen door rij dan is het een slak.
gr.
Falco.
gr.
Falco.
Hier geen problemen met diesel automaat 75. Cruise control werkt perfect en niets met veel toeren etc. Klinkt voor mij dat er iets niet in orde is, misschien een keer T4 uitlaten lezen, die zou toch iets aangeven als er iets in de regelingen mis is. Afhankelijk van de code is er bekend wat het probleem zou kunnen zijn en resetten kan ook gelijk gebeuren.
Resetten computers in een 75: een half uur (zeker zijn minstens een uur) zonder spanning (accu minpool losmaken) alles wordt in een beginstand terug gezet. Zou dit zelf eerst doen, wel radiocode (indien nodig) bij de hand hebben voor het geprobeerd wordt! Na deze reset kijken of het beter is. Niet dan T4....
Rob
Resetten computers in een 75: een half uur (zeker zijn minstens een uur) zonder spanning (accu minpool losmaken) alles wordt in een beginstand terug gezet. Zou dit zelf eerst doen, wel radiocode (indien nodig) bij de hand hebben voor het geprobeerd wordt! Na deze reset kijken of het beter is. Niet dan T4....
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Regular
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 5:21 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
Afgelopen week klein onderhoud gedaan op de rover en toch nog eens de olie laten verversen. Wel op zo een manier dat alle olie ververst wordt. (niet enkel de olie in de bak maar ook die in de bewegende onderdelen)
Het verschil is immens. Het lijkt een andere auto. Schakelen gaat nu heel gedoseerd. Fantastique
APK ook gedaan. prima auto. Schijnt wel dat de 18 inch banden snel verslijten. Had laatst twee nieuwe voorbanden gezet. Worden in het voorjaar weer twee nieuwe banden (eentje zat op 2,5)" Volgens de monteur van Minor hoorde je hem "cuppen?"
Vond al dat hij wat lawaai maakte. Ach ja pijn voor later. Eerst de winterbanden erop.
Verder blijft mijn verbruik met LPG onder de 11 l/100km. Benieuwd of dat nu hij zo smooth schakelt ook zo blijft
Het verschil is immens. Het lijkt een andere auto. Schakelen gaat nu heel gedoseerd. Fantastique

APK ook gedaan. prima auto. Schijnt wel dat de 18 inch banden snel verslijten. Had laatst twee nieuwe voorbanden gezet. Worden in het voorjaar weer twee nieuwe banden (eentje zat op 2,5)" Volgens de monteur van Minor hoorde je hem "cuppen?"
Vond al dat hij wat lawaai maakte. Ach ja pijn voor later. Eerst de winterbanden erop.
Verder blijft mijn verbruik met LPG onder de 11 l/100km. Benieuwd of dat nu hij zo smooth schakelt ook zo blijft
