automaat kaliberen

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
dread
MG-R Regular

automaat kaliberen

Bericht door dread »

Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat je je automaat opnieuw kan inleren.

Nu is het zo dat het gas enorm slecht gedoseerd is. Je moet helemaal de gas indrukken en dan springt hij direct naar 6500 toeren. Als je heeel voorzichtig indrukt dan kan je er nog net voor zorgen dat hij naar de 4000 toeren springt maar meestal schiet hij vooruit naar de 7000 toeren. Weird toch of is dat zo geregeld?

Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.

Iemand een idee?
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

je kan ook je automaat spoelen en voorzien van nieuwe olie.
dit is wel vrij prijzig, dacht iets van 300,- maar lees wel goede berichten over spoelen.

verder niet zo op verdiept want ik heb nu een handbak, maar op google zal er nog wel meer info op staan.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Dat wat jij beschrijft heb ik ook bij mijn diesel, de resume van de cruise control is onbruikbaar als je er meer dan 2 km vanaf bent en dan nog. Ik rijd hem met de voet naar de gewenste snelheid en druk dan op set.
Sommige dingen zijn niet ontwikkeld maar alleen samengesteld.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

En toch werkt de cruise control bij mij een stuk beter dan ik van sommige mensen hier lees...
Gebruik hem ook vaak genoeg om op provinciale wegen weer te "resumen" na een stoplicht o.i.d. en dat gaat heerlijk rustig. Ook op de snelweg gaat dat in nagenoeg alle gevallen heel geleidelijk (behalve bij berg op bijvoorbeeld)
:)
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

En jij hebt ook een automaat? Want met mijn manual 75 ging dat ook prima .
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Yep, automaat, diesel
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Hoeveel pk heeft die van jou?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss

Re: automaat kaliberen

Bericht door Bart-K »

dread schreef:Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.

Iemand een idee?
Dat komt omdat een automaat in dat geval terugschakelt en een handbak niet.

Bij mijn ZT gaat dat nu ook een stuk geciviliseerder als bij de 45 V6 automaat die ik ooit had.

Je moet hier echter wel op voorbereid zijn en niet te dicht op je voorganger zitten want anders is het inderdaad wel eens schrikken.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je moet eens resume indrukken als je nog net niet de bocht van het klaverblad uit bent.

:oops: 3 kleuren poep

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Ik weet dat een Jatco automaat in de Rover 75 zich iedere 1000 km opnieuw aan je rijstijl aan past, ik heb dit gemerkt in de vakantie toen ik veel snelweg kmers maakte hij schakelde sneller, nu ik weer weinig kmers maak en gecombineerd is hij weer trager geworden en als ik alles binnen door rij dan is het een slak.
gr.
Falco.
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Deze jatco doet dat dus niet. Toch al een paar duizend km mee gereden en als je de crise control aanzet aan 100 en hij moet naar 120 schiet hij tot 7000 toeren.

Ja ik schrok ook de eerste keren maar nu ben ik het gewend. Ik blijf het toch vervelend vinden dat de automaat zo slecht te doseren is.
zwelgje
MG-R Addict

Bericht door zwelgje »

Hier geen problemen met diesel automaat 75. Cruise control werkt perfect en niets met veel toeren etc. Klinkt voor mij dat er iets niet in orde is, misschien een keer T4 uitlaten lezen, die zou toch iets aangeven als er iets in de regelingen mis is. Afhankelijk van de code is er bekend wat het probleem zou kunnen zijn en resetten kan ook gelijk gebeuren.

Resetten computers in een 75: een half uur (zeker zijn minstens een uur) zonder spanning (accu minpool losmaken) alles wordt in een beginstand terug gezet. Zou dit zelf eerst doen, wel radiocode (indien nodig) bij de hand hebben voor het geprobeerd wordt! Na deze reset kijken of het beter is. Niet dan T4....

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik denk dat het verschil zit in originele of aftermarket cruise control. Ook kan eventuele chiptuning een negatief effect hebben op cruise control.[/b]
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Afgelopen week klein onderhoud gedaan op de rover en toch nog eens de olie laten verversen. Wel op zo een manier dat alle olie ververst wordt. (niet enkel de olie in de bak maar ook die in de bewegende onderdelen)

Het verschil is immens. Het lijkt een andere auto. Schakelen gaat nu heel gedoseerd. Fantastique :)

APK ook gedaan. prima auto. Schijnt wel dat de 18 inch banden snel verslijten. Had laatst twee nieuwe voorbanden gezet. Worden in het voorjaar weer twee nieuwe banden (eentje zat op 2,5)" Volgens de monteur van Minor hoorde je hem "cuppen?"
Vond al dat hij wat lawaai maakte. Ach ja pijn voor later. Eerst de winterbanden erop.

Verder blijft mijn verbruik met LPG onder de 11 l/100km. Benieuwd of dat nu hij zo smooth schakelt ook zo blijft :)
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Klinkt goed!! Ik heb die bakolie ook ververst en inderdaad je merkt het wel.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie