op weg terug van school reed ik door Maastricht, toen ik op een gegeven moment naar rechts wou afslaan..Er loopt daar een fietspad die je dan over moet steken, dus ik kijk rechts achter of daar geen fietsers/brommers te zien zijn. Ik kijk net terug en begin aan het stuur te draaien en zie ik iets roods van links aankomen. Vol op de rem en hij ook, maar de brommer crasht met vrij lage snelheid tegen m'n voorbumper en hij komt op de weg terecht.
Een van de drukste kruispunten om 12:15, fijn...Hij zit op de grond en ik wil hem helpen staan en hij blijft maar zitten en kijkt me dom aan... Ik had zoiets van, dan niet, maar op een gegeven moment wou die toch een hand hebben. Hij had pijn aan z'n pols en wou dat ik een ambulance belde, wat ik dus ook heb gedaan. Gelijk ook maar ff de poltie gebeld, je weet het nooit, altijd fijn om er een rapport van te hebben, hoe het ook afloopt

Toen de ambulance was gearriveerd begon hij zich ,imho aan te stellen, en deden z'n voeten plotseling pijn etc...Hij is dus op de stretcher meegenomen, maar de wouten, uhum sorry, de politie dacht ook al dat die na 5 minuten al uit het ziekenhuis zou zijn.
Hij had een beetje schade aan z'n oude brommer (Honda Scoopy

Mijn voorbumper was al gaar van een eerdere ontmoeting met een lantaarnpaal, maar heeft er nu was krassen erbij, inclusief een geschaafde nummerplaat... Op m'n motorkap zitten ook wat krassen, maar veel zal ik wel weg kunnen krijgen met een beetje moeite.
Het had erger kunnen aflopen, maar leuks is natuurlijk anders.
Ik krijg heel warschijnlijk ook nog een boete omdat ik hem geen voorrang heb verleend. Maar dat kruispunt is er wel om bekend, ben er zelf ook wel vaker bijna onder een auto gekomen in m'n scooter periode.

Erik