Typisch....

214 216 218 220 25
Plaats reactie
rover220GTi

Typisch....

Bericht door rover220GTi »

Goedemiddag...

op weg terug van school reed ik door Maastricht, toen ik op een gegeven moment naar rechts wou afslaan..Er loopt daar een fietspad die je dan over moet steken, dus ik kijk rechts achter of daar geen fietsers/brommers te zien zijn. Ik kijk net terug en begin aan het stuur te draaien en zie ik iets roods van links aankomen. Vol op de rem en hij ook, maar de brommer crasht met vrij lage snelheid tegen m'n voorbumper en hij komt op de weg terecht.

Een van de drukste kruispunten om 12:15, fijn...Hij zit op de grond en ik wil hem helpen staan en hij blijft maar zitten en kijkt me dom aan... Ik had zoiets van, dan niet, maar op een gegeven moment wou die toch een hand hebben. Hij had pijn aan z'n pols en wou dat ik een ambulance belde, wat ik dus ook heb gedaan. Gelijk ook maar ff de poltie gebeld, je weet het nooit, altijd fijn om er een rapport van te hebben, hoe het ook afloopt ;)

Toen de ambulance was gearriveerd begon hij zich ,imho aan te stellen, en deden z'n voeten plotseling pijn etc...Hij is dus op de stretcher meegenomen, maar de wouten, uhum sorry, de politie dacht ook al dat die na 5 minuten al uit het ziekenhuis zou zijn.

Hij had een beetje schade aan z'n oude brommer (Honda Scoopy :lol: ) een kap was kapot, verder viel het wel mee.
Mijn voorbumper was al gaar van een eerdere ontmoeting met een lantaarnpaal, maar heeft er nu was krassen erbij, inclusief een geschaafde nummerplaat... Op m'n motorkap zitten ook wat krassen, maar veel zal ik wel weg kunnen krijgen met een beetje moeite.

Het had erger kunnen aflopen, maar leuks is natuurlijk anders.
Ik krijg heel warschijnlijk ook nog een boete omdat ik hem geen voorrang heb verleend. Maar dat kruispunt is er wel om bekend, ben er zelf ook wel vaker bijna onder een auto gekomen in m'n scooter periode.

:evil:

Erik
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Fijn he, die scooters en brommers die denken dat ze alles mogen.

Was het trouwens wel een 2-richtingsfietspad, want anders was die ander fout en kun je de al aanwezige schade misschien ook nog claimen, is dat ook meteen weggewerkt!

Bart620
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

sneu gasje om zich ineens zo aan te stellen en ook geen hand te willen.

Hoe loopt alles nou verzekeringstechnisch af? jij betaald je binnenkort scheel aan premie omdat je een kapje van een scooter moet betalen? Neem aan dat je niet all risk bent verzekerd...
Wil W

Bericht door Wil W »

Welk kruispunt was dat Erik?
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Was het trouwens wel een 2-richtingsfietspad
Ja helaas wel...
Hoe loopt alles nou verzekeringstechnisch af?
Auto staat op m'n pa, dus die z'n no-claim korting is nu heel wat minder..zal rond de 400 euro kosten om weer op max korting te zitten.
En helaas maar WA verzekerd, was tot 2 maanden geleden nog volledig verzekerd, maar de auto wordt steeds ouder etc dus vond ik het niet meer waar, had ik het maar zo gelaten.
Welk kruispunt was dat Erik?
Kruispunt van de meersernerweg en de viaductweg...tussen de A2 en de noorderbrug ongeveer.

Erik
Dennis

Bericht door Dennis »

bart620 schreef: Was het trouwens wel een 2-richtingsfietspad, want anders was die ander fout en kun je de al aanwezige schade misschien ook nog claimen, is dat ook meteen weggewerkt!
Als je een klein beetje mazzel hebt dan neemt het schadebedrijf dat gelijk even mee, als de verzekering toch betaalt ;)

Wel balen zeg.....wel wat vaak schade aan rovertjes de laatste tijd, niet?
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Als je een klein beetje mazzel hebt dan neemt het schadebedrijf dat gelijk even mee, als de verzekering toch betaalt
Hoe dan???
Hij is toch niet meer all risk verzekerd maar wa en aangezien voetgangers,fietser,brommers beschremd zijn.
Ik zal zeggen dat ie te hard reed en dat je een keuring van de brommer eist dat ie is opgevoerd.

en vervolgens stel je hem of zijn ouders (als ie nog geen 18 is ) aansprakelijk voor alle direkte en indirekt schade en eventuele vervolgschades.
Suc6.

Cheers,

Robert
Dennis

Bericht door Dennis »

Robert-220TC schreef: Hoe dan???
Hij is toch niet meer all risk verzekerd maar wa en aangezien voetgangers,fietser,brommers beschremd zijn.
damn....was even vergeten dat het om een brommert ging... :oops:
Plaats reactie