V-power, Ultimate, Excellium
-
- MG-R Regular
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Sint Michielsgestel
V-power, Ultimate, Excellium
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met het rijden op premium brandstof.
Ik zelf rijd een R75 CDT en afgelopen zomer met een 1400kg caravan gaan tanken op de brenner in Oosterijk. Het verschil was duidelijk te merken. Meer kracht bij lagere toeren. Motor loopt mooier.
Ik zelf rijd een R75 CDT en afgelopen zomer met een 1400kg caravan gaan tanken op de brenner in Oosterijk. Het verschil was duidelijk te merken. Meer kracht bij lagere toeren. Motor loopt mooier.
Ik heb het een poos gebruikt in een vw polo
niets verschil of iets gemerkt
als je deze test leest zie je bij de auto's met veel PK's verschil
ik denk omdat het octaangetal hoger is deze auto's er wel profijt van hebben (ik zelf vind het het extra geld niet waard)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=20
niets verschil of iets gemerkt
als je deze test leest zie je bij de auto's met veel PK's verschil
ik denk omdat het octaangetal hoger is deze auto's er wel profijt van hebben (ik zelf vind het het extra geld niet waard)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=20
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het ligt niet zozeer aan het vermogen, maar aan hoe aggressief de motor in elkaar zit. En hoe geavanceerder de elektronica des te beter er gebruik gemaakt kan worden van de hogere klopvastheid van de brandstof.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
een goede kennis van mij zit op een binnenvaart schip en vervoert brandstof.
(benzine en diesel)
hij zegt dat het allemaal onzin is die toevoegingen.
de div merken (shell bp etc etc) halen het allemaal bij de zelfde rederij vandaan en geven het gewoon een andere naam.
het is gewoon een manier om wat extra geld te verdienen want het werkt allemaal voor geen meter.
ja er gaat wel een toevoeging in maar dat is ongeveer 100 liter bij 25000 liter brandstof.
TROS radar heeft ook een test gedaan, en ook die vertellen dat het allemaal onzin is.
(benzine en diesel)
hij zegt dat het allemaal onzin is die toevoegingen.
de div merken (shell bp etc etc) halen het allemaal bij de zelfde rederij vandaan en geven het gewoon een andere naam.
het is gewoon een manier om wat extra geld te verdienen want het werkt allemaal voor geen meter.
ja er gaat wel een toevoeging in maar dat is ongeveer 100 liter bij 25000 liter brandstof.
TROS radar heeft ook een test gedaan, en ook die vertellen dat het allemaal onzin is.
- kilroy
- MG-R Addict
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Locatie: Den Haag
Wij tanken de Gulf Challenger benzine dat is RON 100 de enige in nederland verkrijgbaar hoe hoger de octaan hoe meer kracht. In Duitsland tanken wij de Aral Ultimate deze bevat RON 102. De rest van de premium benzine laten we links liggen want dat is volgens de onderzoeken niet veel van waar.
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Sorry maar dat is de reinste onzin.kilroy schreef:hoe hoger de octaan hoe meer kracht.
De hoeveelheid energie in een liter 95 of 98 of 102 is identiek.
LPG heeft bevoorbeeld een OctaanGETAL van 106(afhankelijk van de mix) en aardgas zelfs rond de 120.
Maar beiden bevatten aanmerkelijk minder energie dan benzine, waardoor je er gewoon meer van nodig hebt per gereden kilometer.
Hoe hoger het Octaangetal hoe verder je de compressie omhoog kan gooien, en dat levert meer vermogen op maar dat kan alleen als je motor daarop gebouwd is. En dus levert het in 99% van de gevallen helemaal niets op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!