V-power, Ultimate, Excellium

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

V-power, Ultimate, Excellium

Bericht door Eckard »

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met het rijden op premium brandstof.
Ik zelf rijd een R75 CDT en afgelopen zomer met een 1400kg caravan gaan tanken op de brenner in Oosterijk. Het verschil was duidelijk te merken. Meer kracht bij lagere toeren. Motor loopt mooier.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Ik heb het een poos gebruikt in een vw polo
niets verschil of iets gemerkt
als je deze test leest zie je bij de auto's met veel PK's verschil
ik denk omdat het octaangetal hoger is deze auto's er wel profijt van hebben (ik zelf vind het het extra geld niet waard)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=20
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Je hebt een auto met minimaal 300pk nodig, om een paar pk winst te hale met dat spul. En dan praat je als nog over nog geen 6pk
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het ligt niet zozeer aan het vermogen, maar aan hoe aggressief de motor in elkaar zit. En hoe geavanceerder de elektronica des te beter er gebruik gemaakt kan worden van de hogere klopvastheid van de brandstof.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

de elektronica regeld het daarom moet ik met mijn mgB de ontsteking
vervroegen met hoger octaan en later zetten wil ik op 95 rijden
en je metkt er veel van als hij laag is.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

een goede kennis van mij zit op een binnenvaart schip en vervoert brandstof.
(benzine en diesel)

hij zegt dat het allemaal onzin is die toevoegingen.
de div merken (shell bp etc etc) halen het allemaal bij de zelfde rederij vandaan en geven het gewoon een andere naam.
het is gewoon een manier om wat extra geld te verdienen want het werkt allemaal voor geen meter.

ja er gaat wel een toevoeging in maar dat is ongeveer 100 liter bij 25000 liter brandstof.

TROS radar heeft ook een test gedaan, en ook die vertellen dat het allemaal onzin is.
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

Wij tanken de Gulf Challenger benzine dat is RON 100 de enige in nederland verkrijgbaar hoe hoger de octaan hoe meer kracht. In Duitsland tanken wij de Aral Ultimate deze bevat RON 102. De rest van de premium benzine laten we links liggen want dat is volgens de onderzoeken niet veel van waar.
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

kilroy schreef:hoe hoger de octaan hoe meer kracht.
Sorry maar dat is de reinste onzin.
De hoeveelheid energie in een liter 95 of 98 of 102 is identiek.

LPG heeft bevoorbeeld een OctaanGETAL van 106(afhankelijk van de mix) en aardgas zelfs rond de 120.
Maar beiden bevatten aanmerkelijk minder energie dan benzine, waardoor je er gewoon meer van nodig hebt per gereden kilometer.

Hoe hoger het Octaangetal hoe verder je de compressie omhoog kan gooien, en dat levert meer vermogen op maar dat kan alleen als je motor daarop gebouwd is. En dus levert het in 99% van de gevallen helemaal niets op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie