Onregelmatig

214 216 218 220 25
Plaats reactie
FMB

Onregelmatig

Bericht door FMB »

Heya Guys,

Als ik optrek of als ik rond de 2000 toeren rij vind ik een beetje dat de motor in houdt/onregelmatig versneld. Beetje schokkerig ga ik dan harder. Dit is voornamelijk in z'n 3 en 4 en tussen de 2000-2500 toeren voel ik het nadrukkelijker. In z'n 5 voel ik het zo goed als niet meer...
Iemand een idee? Het is niet zo dat ik er niet mee kan rijden, absoluut niet, maar 't voelt niet vertrouwd en irriterend...
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

even naar de garage om hem uit te laten lezen ;)
kan namelijk van alles zijn en meestal kunnen ze met uitlezen een goede indicatie geven wat er waarschijnlijk kapot is / niet goed functioneert
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
FMB

Bericht door FMB »

Haha jup 't zal weer moeten... pff wat een ellende. Had verwacht dat na de distributieriem waterpomp en koppakking nu wel weer eens langer dan een maand goed zou blijven volhouden... snik. En als hij dan eenmaal goed rijd dan rijd hij ook zooooo zalig! Maarja ze zullen weer blij van me worden haha.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik denk aan 2 dingen:
1: Ontsteking, beginnen bij de rotor en verdeelkap, dan bougies, bougiekabels en soms de bobine.
2: Map-sensor, meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk en zit in je ECU. Is verbonden met het spruitstuk via een vacuumslangetje waarin haverwege een filtertje zit(luciferdoosje kwa formaat). Maar beide slangetjes en het filtertje schoon.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
FMB

Bericht door FMB »

Thnx voor de input...

Hij gaat maandag naar de garage...
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Keep us posted.
Ben benieuwd namenlijk
gangsterman1234

Bericht door gangsterman1234 »

heeey, als je ontsteking vervangen moet worden heb ik nog goeie gebruikte bobine en verdelerkap liggen.

heb ik overgehouden na het samenbouwen van 2 blokken:P

succes en hopenlijk doet hij het snel weer!!
arthur623

Bericht door arthur623 »

bougies/verdelerkap/bougiekabels hoeft hij echt niet voor naar de garage, dat kan echt iedereen zelf vervangen.

Gewoon naar de lokale automaterialengroothandel gaan, spulletjes halen, en vervangen. Bougies en bougiekabels een voor een vervangen, verdelerkap zie je vanzelf hoe dat moet tijdens het loshalen (twee schroefjes).
FMB

Bericht door FMB »

Nja doen doetie het sowieso wel. Maar geloof me als ik twee schroefjes los ga maken dondert die hele auto uit elkaar dus das geen strak plan denk ik haha.
Plaats reactie