Onregelmatig
Onregelmatig
Heya Guys,
Als ik optrek of als ik rond de 2000 toeren rij vind ik een beetje dat de motor in houdt/onregelmatig versneld. Beetje schokkerig ga ik dan harder. Dit is voornamelijk in z'n 3 en 4 en tussen de 2000-2500 toeren voel ik het nadrukkelijker. In z'n 5 voel ik het zo goed als niet meer...
Iemand een idee? Het is niet zo dat ik er niet mee kan rijden, absoluut niet, maar 't voelt niet vertrouwd en irriterend...
Als ik optrek of als ik rond de 2000 toeren rij vind ik een beetje dat de motor in houdt/onregelmatig versneld. Beetje schokkerig ga ik dan harder. Dit is voornamelijk in z'n 3 en 4 en tussen de 2000-2500 toeren voel ik het nadrukkelijker. In z'n 5 voel ik het zo goed als niet meer...
Iemand een idee? Het is niet zo dat ik er niet mee kan rijden, absoluut niet, maar 't voelt niet vertrouwd en irriterend...
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik denk aan 2 dingen:
1: Ontsteking, beginnen bij de rotor en verdeelkap, dan bougies, bougiekabels en soms de bobine.
2: Map-sensor, meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk en zit in je ECU. Is verbonden met het spruitstuk via een vacuumslangetje waarin haverwege een filtertje zit(luciferdoosje kwa formaat). Maar beide slangetjes en het filtertje schoon.
1: Ontsteking, beginnen bij de rotor en verdeelkap, dan bougies, bougiekabels en soms de bobine.
2: Map-sensor, meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk en zit in je ECU. Is verbonden met het spruitstuk via een vacuumslangetje waarin haverwege een filtertje zit(luciferdoosje kwa formaat). Maar beide slangetjes en het filtertje schoon.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bougies/verdelerkap/bougiekabels hoeft hij echt niet voor naar de garage, dat kan echt iedereen zelf vervangen.
Gewoon naar de lokale automaterialengroothandel gaan, spulletjes halen, en vervangen. Bougies en bougiekabels een voor een vervangen, verdelerkap zie je vanzelf hoe dat moet tijdens het loshalen (twee schroefjes).
Gewoon naar de lokale automaterialengroothandel gaan, spulletjes halen, en vervangen. Bougies en bougiekabels een voor een vervangen, verdelerkap zie je vanzelf hoe dat moet tijdens het loshalen (twee schroefjes).