Rover 214 Cabrio: update met foto's

214 216 218 220 25
arthur623

Rover 214 Cabrio: update met foto's

Bericht door arthur623 »

Nou, het is als volgt gelopen:

De garage van de zwarte 216 wilde mijn Twingo niet inruilen, dus dat ging niet door.

Toen zag ik hier bij een garage om de hoek een 214 cabrio uit 1993 staan met een hele lelijke kap en in een naar mijn mening verschrikkelijke kleur (mijn vriendin is er kennelijk meer van gecharmeerd).

Maar wat bleek...de auto had nog apk tot december, en ik heb hem echt voor een habbekrats kunnnen meenemen.

Auto rijdt prima, blok is kurkdroog. Heeft verder eigenlijk geen opties, dus kan er niets kapot.

Kap is waterdicht maar wel erg lelijk. Weet niet of hij electrisch zou moeten werken of niet, schakelaar ligt in ieder geval in het dashboard kastje dus wie weet valt daar nog iets van te maken.

Ander minpuntje is het slot van de achterklep, op de een of andere manier valt de klep niet in het slot waardoor hij niet op slot gaat. Ander slotje van de sloop werkt ook niet. Is dit een bekend probleem?

Er zit ook een alarm knop op het dashboard en tussen de tellers staat de tekst alarm met een lampje. Betekend dit dat de auto orgineel een alarm had?

En wat voor blok is dit nu? Een k-series of honda blok?

Verder rijdt hij erg soepel, schakelt prima, en loopt mooi stationair.

We gaan het een maandje aankijken, mocht hij bevallen en geen verborgen verbreken hebben dan verkopen we de andere auto en gaan hier nieuwe bandjes onder en misschien een andere kap.

Verder geen onderhoudshistorie bekend, kmstand is 154.000 dus als de distributieriem nog niet is vervangen moet dat snel gebeuren. Of de koppakking al eens is vervangen weet ik ook niet, koelvloeistof was iig brandschoon.

Auto heeft verder geen roest! ook op de brug zag hij er goed uit, zelfs een bijna nieuwe uitlaat van voor tot achter, zelfs de kat blonk nog.

Fotos:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door arthur623 op zo aug 14, 2011 6:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ziet er op het eerste gezicht netjes uit! gefeliciteerd!
Is het een 1.4 mpi of spi?

Net wat je zegt eerst maar eens rijden en dan na een maand kun je altijd beslissen.
Ik heb bij mij toen ook de achterlichten en de velgen vervangen.
En dat alarm is origineel maar vraag mij niet hoe het werkt ik heb mij er toen niet in verdiept.
En wat betreft dat dak ik heb een hydraulisch bediend dak gehad en een hand bediend en hand is wel makkelijker.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arthur623

Bericht door arthur623 »

Bedankt, hoop dat ik een goede koop heb gedaan.

Wel jammer dat hij nog het oude front heeft, zonder grille.

Hoe weet ik of het een spi of mpi is?

Zowiezo is het een rover k-series blok en geen Honda volgens mij.

En waarom heb je de achterlichten vervangen dan?

En waarom is een handbediende kap makkelijker? Was dat trouwens een optie/keus in 1993? Hand of electrisch? Want ik zie in mijn achterbak een aantal kabels/dingen etc die volgens mij duiden op een electrische kap, maar die optie is volgens mij half verwijderd omdat het kennelijk niet meer werkte ofzo.

Probleempje met de achterklep is lastiger...vraag me af hoe ik dat ga oplossen want het slotje vd sloop is prima, hij komt echter niet ver genoeg om via die ring vast te klikken.

Wat betreft de kap: weet iemand een huis-tuin-en keuken middeltje dat net zo goed werkt als al die dure cleaners/protectors om de algen/schimmels eraf te krijgen?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

SPI heeft een rond filter en een MPI een filter box aan de zijkant.

Afbeelding

Mooie rookglas lichten.

En met originele velgen toch mooier volgens mij heeft Rik genoeg liggen om je vriendin te verwennen

Afbeelding

En handbediend gooi je zo open en dicht veel makkelijker en kan ook geen storing geven.
Of je moet voor een vol terras willen gaan staan en je kap open en dicht doen dan scoor je met hydraulisch.
8) :roll:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arthur623

Bericht door arthur623 »

Achterlichten is inderdaad netjes, modernere look. Ik begrijp dat ze gewoon orgineel zijn maar van een later bouwjaar?

En zijn de velgen op mijn auto niet de orginele velgen dan?

En wie is Rik en waar kan ik zien wat hij allemaal heeft? :lol:

Enne....dan heb ik een Spi...een grote ronde filterbox boven het blok.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het zijn waarschijnlijk aftermarket velgen.

Maar dit is Rik; http://www.mg-r.nl/club/viewforum.php?f=46

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Leuk ding joh!!! Zelfde kleur als mijn coupé had/heeft... :mrgreen:

Veel onderdelen van een coupé passen trouwens zonder problemen op de jouwe. Handig om te weten denk... ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
arthur623

Bericht door arthur623 »

Thx, als ik wat nodig heb weet ik hem te vinden. Voorlopig is alles wel in orde lijkt het.

Enige echte probleem mijn achterklep. Als iemand me daar mee zou kunnen helpen...graag.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Mooie wagen hoor :D

als je hulp wilt zou het handig zijn als je je woonplaats even vermeld :roll:

voor dat schoonmaken van de kap heeft meguiars een aantal middeltjes.
Heb daar pas ook een bus van gehaald alleen nog niet geprobeerd.
in ieder geval een hoop goede verhalen over gehoord 8)

Even opletten dat er 2 soorten kappen bestaan:
pvc kappen en linnen kappen .
En daar zul je waarschijnlijk verschillende schoonmaakmethodes voor hebben ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arthur623

Bericht door arthur623 »

JD schreef:Mooie wagen hoor :D

als je hulp wilt zou het handig zijn als je je woonplaats even vermeld :roll:
Ik woon in Rotterdam:). Het lijkt erop dat de achterklep of de achterkant zelf enigzins uit het lood staan en dat de klep daardoor niet meer 100% in de haak valt. Best vervelend!

De bestuurdersstoel blijkt overigens behoorlijk doorgezakt, net als het deurpaneel / leuning van het bestuurdersportier...volgens mij heeft er een zwaargewicht in deze auto gereden. Weet iemand nog een goed setje stoelen of alleen een goede bestuurdersstoel? (zwarte binnenkant met grijze biezen of anders een complete leren set)

Verder weet ik dat allerlei dure merken middeltjes hebben ultramar, hg, meguiars etc, maar vroeg me af of er niet gewoon een middeltje was in de trant van 1 citroen theekopje azijn, etc :lol:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

arthur623 schreef: maar vroeg me af of er niet gewoon een middeltje was in de trant van 1 citroen theekopje azijn, etc :lol:
Groene zeep en een zacht borsteltje ;)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

ik woon in alblasserdam, je kan bij mij wel even langs komen om naar je slot te kijken.
ik heb een garage met gereedschap, en een shit load aan onderdelen.
ziet er goed uit verder. ik heb ook nog wel wat originele velgen sets liggen
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

bam schreef:Maar dit is Rik; http://www.mg-r.nl/club/viewforum.php?f=46
C'est moi. :mrgreen:
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arthur623

Bericht door arthur623 »

Inmiddels heeft zich nog een aantal problemen geopenbaard:

- Koelvoeistof verdween. Bleek gelukkig niet de koppakking te zijn maar een lekkende radiateur, gaat met name hard als de verwarming aan staat. Heeft iemand nog een radiateur liggen en kan hem voor me vervangen, omgeving rotterdam?

edit: http://www.carpartsdiscount.nl/radiateur blijkt een radiateur te kunnen leveren voor 57ex btw (Auto: ROVER 214 1.4 i -16V. 01/93-09/95 14K4 – Handgeschakeld zonder airco, CPD2097 (OE nummers: GRD162 / PCC10289) Is dit de goede?

Dan ga ik wel een nieuwe ophalen. Ik kan hem bij een garage hier in de buurt laten monteren, heb ik wel vaker gedaan met via internet besteld spul. Wat is een nette prijs qua arbeid hiervoor? (zwart)

- Alarm flipt. De centrale vergrendeling doet het niet (of zat die er nooit op?) en hierdoor leidt het alarm een eigen leven. Alarmlampje op dash knippert soms wel en soms niet, en waar het alarmknopje op het dashboard precies voor dient weet ik ook niet...?

- De achterklep sluit nog steeds niet, en dat in combinatie met een alarm dat raar doet is een ramp, want als de klep een fractie teveel open gaat gaat het alarm af.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

alarm heeft met je klep te maken, hoe het metde cv zit weet ik niet.
radiateur kunnen we bij mij ook gewoon doen. paar minuten werk.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

als ik jou was zou ik gewoon een radiateur bij de dealer / lokale autozaak kopen.
ten 1e heb je vast geen zin om voor een besparing van een paar tientjes volgend jaar weer een nieuwe radiateur te monteren.
ten 2e is het altijd afwachten of je in 1 keer de juiste radiateur krijgt. Als dat niet het geval is kun je hem weer terug sturen en is het afwachten wat je dan weer krijgt.
en ten 3e denk ik dat johnyd zn aanbod zo gek nog niet is. ;)
is redelijk in de buurt en als ik je verhaal zo lees denk ik dat johan er net iets meer kijk op heeft ;)

een normale prijs voor een radiateur is zo max €80,- ongeveer ;)
En zou je van die stoel niet een gewone 200 stoel kunnen pakken en dan je eigen bekleding overzetten ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie