De garage van de zwarte 216 wilde mijn Twingo niet inruilen, dus dat ging niet door.
Toen zag ik hier bij een garage om de hoek een 214 cabrio uit 1993 staan met een hele lelijke kap en in een naar mijn mening verschrikkelijke kleur (mijn vriendin is er kennelijk meer van gecharmeerd).
Maar wat bleek...de auto had nog apk tot december, en ik heb hem echt voor een habbekrats kunnnen meenemen.
Auto rijdt prima, blok is kurkdroog. Heeft verder eigenlijk geen opties, dus kan er niets kapot.
Kap is waterdicht maar wel erg lelijk. Weet niet of hij electrisch zou moeten werken of niet, schakelaar ligt in ieder geval in het dashboard kastje dus wie weet valt daar nog iets van te maken.
Ander minpuntje is het slot van de achterklep, op de een of andere manier valt de klep niet in het slot waardoor hij niet op slot gaat. Ander slotje van de sloop werkt ook niet. Is dit een bekend probleem?
Er zit ook een alarm knop op het dashboard en tussen de tellers staat de tekst alarm met een lampje. Betekend dit dat de auto orgineel een alarm had?
En wat voor blok is dit nu? Een k-series of honda blok?
Verder rijdt hij erg soepel, schakelt prima, en loopt mooi stationair.
We gaan het een maandje aankijken, mocht hij bevallen en geen verborgen verbreken hebben dan verkopen we de andere auto en gaan hier nieuwe bandjes onder en misschien een andere kap.
Verder geen onderhoudshistorie bekend, kmstand is 154.000 dus als de distributieriem nog niet is vervangen moet dat snel gebeuren. Of de koppakking al eens is vervangen weet ik ook niet, koelvloeistof was iig brandschoon.
Auto heeft verder geen roest! ook op de brug zag hij er goed uit, zelfs een bijna nieuwe uitlaat van voor tot achter, zelfs de kat blonk nog.
Fotos: