Wie kan helpen? info over Kw Varriant 2

Plaats reactie
Wildermans_Zr_MkII

Wie kan helpen? info over Kw Varriant 2

Bericht door Wildermans_Zr_MkII »

Ben van plan voor een schroefset te bestellen Kw varriant 2. Nu is mijn vraag of er verschil inzit tussen een schroefset voor een diesel of bezine? want die info vind ik nergens terug.

Weet iemand dit?

Mvg
Niels 25
MG-R Freak

Bericht door Niels 25 »

daar zit denk ik wem een verschil in. ga eens bij een goede bandencentrale langs, die zullen je wel verder helpen.
english pride
MG-R Addict

Bericht door english pride »

denk nie dat er daar een verschil in zit hoor
maar toch voor alle zekerheid eens horen bij een bandencentrale zoals niels zegt ;)
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Men zegt dat een diesel zwaarder veren heeft
Zet je de veren van een benzine auto dus op een diesel, dan veren ze verder in omdat de diesel zwaarder is dan de benzine
ik heb contact ge had met AVO en daar zeggen ze het ook.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

roland schreef:Men zegt dat een diesel zwaarder veren heeft
En da's juist. De diesels hebben een gietijzeren gevaarte in het vooronder waar de benzine motoren allemaal open-deck lichtgewicht K-series zijn. Scheelt ongeveer 100kg op de vooras. :+

Enneh, verkies áltijd een AVO set boven een KW setje. Helft van de prijs, dubbel qua kwaliteit. :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
littldevil

Bericht door littldevil »

ik zit met een variant 2 onder mijn 1.4 zr
er staat niets op in verband met diesel of benzine modellen

maar mijn persoonlijke mening kan je beter een V1 schroefkit kopen het is goedkoper en gemakkelijker
dat stelt zichzelf harder als je zakt
een V2 moet je zelf afstellen en vooraan gaat dit zeer gemakkelijk maar achteraan moet je telkens als je de hardheid wilt veranderen de veerpoot er vanonder halen.
plus ook nog het feit je kan nooit alle 4 je veerpoten op exact dezelfde hardheid afstellen zonder de nodige schokdemper apparatuur.
dus ben je volgens mij beter af met KW V1
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

littldevil schreef:maar mijn persoonlijke mening kan je beter een V1 schroefkit kopen het is goedkoper en gemakkelijker
dat stelt zichzelf harder als je zakt
Je stelt alleen de voorspanning van de veer, qua demping stel je natuurlijk niets. De demper heeft gewoon een gemiddelde waarde meegekregen.
Stug, hardheid, stuiteren zijn zomaar een greep van de terminologie waarmee men rond gooit en in werkelijkheid geen idee heeft waar men het over heeft...
littldevil schreef:... een V2 moet je zelf afstellen en vooraan gaat dit zeer gemakkelijk maar achteraan moet je telkens als je de hardheid wilt veranderen de veerpoot er vanonder halen.
plus ook nog het feit je kan nooit alle 4 je veerpoten op exact dezelfde hardheid afstellen zonder de nodige schokdemper apparatuur.
dus ben je volgens mij beter af met KW V1
Als je de achterste veerpoten verkeerd om installeert moet je ze inderdaad steeds loshalen, als je het goed doet niet.
En hoezo niet hetzelfde afstellen zonder apparatuur. Je kan toch je slagen tellen? Ik weet zeker dat je door gewoon rustig de tijd te nemen en logisch na te denken een V2 beter kan afstellen dan een V1 ooit zal rijden.

Maargoed, als je een schroefset hebt om je auto tot de strot te verlagen boeit al het bovenstaande niet. :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
littldevil

Bericht door littldevil »

we hebben er met 4 man op staan kijken met verbazing
in de versie dat ik heb de inox line zit er geen kliksysteem om te weten hoeveel klikken je verdraaid hebt tegenover de andere KW poten
Plaats reactie