Wie kan helpen? info over Kw Varriant 2
Wie kan helpen? info over Kw Varriant 2
Ben van plan voor een schroefset te bestellen Kw varriant 2. Nu is mijn vraag of er verschil inzit tussen een schroefset voor een diesel of bezine? want die info vind ik nergens terug.
Weet iemand dit?
Mvg
Weet iemand dit?
Mvg
-
- MG-R Addict
En da's juist. De diesels hebben een gietijzeren gevaarte in het vooronder waar de benzine motoren allemaal open-deck lichtgewicht K-series zijn. Scheelt ongeveer 100kg op de vooras.roland schreef:Men zegt dat een diesel zwaarder veren heeft

Enneh, verkies áltijd een AVO set boven een KW setje. Helft van de prijs, dubbel qua kwaliteit.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
ik zit met een variant 2 onder mijn 1.4 zr
er staat niets op in verband met diesel of benzine modellen
maar mijn persoonlijke mening kan je beter een V1 schroefkit kopen het is goedkoper en gemakkelijker
dat stelt zichzelf harder als je zakt
een V2 moet je zelf afstellen en vooraan gaat dit zeer gemakkelijk maar achteraan moet je telkens als je de hardheid wilt veranderen de veerpoot er vanonder halen.
plus ook nog het feit je kan nooit alle 4 je veerpoten op exact dezelfde hardheid afstellen zonder de nodige schokdemper apparatuur.
dus ben je volgens mij beter af met KW V1
er staat niets op in verband met diesel of benzine modellen
maar mijn persoonlijke mening kan je beter een V1 schroefkit kopen het is goedkoper en gemakkelijker
een V2 moet je zelf afstellen en vooraan gaat dit zeer gemakkelijk maar achteraan moet je telkens als je de hardheid wilt veranderen de veerpoot er vanonder halen.
plus ook nog het feit je kan nooit alle 4 je veerpoten op exact dezelfde hardheid afstellen zonder de nodige schokdemper apparatuur.
Je stelt alleen de voorspanning van de veer, qua demping stel je natuurlijk niets. De demper heeft gewoon een gemiddelde waarde meegekregen.littldevil schreef:maar mijn persoonlijke mening kan je beter een V1 schroefkit kopen het is goedkoper en gemakkelijker
Stug, hardheid, stuiteren zijn zomaar een greep van de terminologie waarmee men rond gooit en in werkelijkheid geen idee heeft waar men het over heeft...
Als je de achterste veerpoten verkeerd om installeert moet je ze inderdaad steeds loshalen, als je het goed doet niet.littldevil schreef:... een V2 moet je zelf afstellen en vooraan gaat dit zeer gemakkelijk maar achteraan moet je telkens als je de hardheid wilt veranderen de veerpoot er vanonder halen.
En hoezo niet hetzelfde afstellen zonder apparatuur. Je kan toch je slagen tellen? Ik weet zeker dat je door gewoon rustig de tijd te nemen en logisch na te denken een V2 beter kan afstellen dan een V1 ooit zal rijden.
Maargoed, als je een schroefset hebt om je auto tot de strot te verlagen boeit al het bovenstaande niet.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant