bekabeling subwoofer

214 216 218 220 25
RobertD

bekabeling subwoofer

Bericht door RobertD »

Hallow,

Nadat ik hier op het forum een sub heb overgenomen moet ik nog even kijken dat alle kabels ook in de kofferbak komen.

Iemand tips over hoe ik de kabels het beste kan laten lopen?

Zelf zit ik eraan te denken om ze langs de bestuurders stoel te laten lopen. De rubbers van de deur losmaken en vervolgens de kabels erlangs voeren.

Iemand een andere gedachte?
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Plint bij de deur losschroeven... daar kun je veel kabels in kwijt! Daarna verder onder het vloerkleed door.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Jimi

Bericht door Jimi »

peter.evers schreef:Plint bij de deur losschroeven... daar kun je veel kabels in kwijt! Daarna verder onder het vloerkleed door.
Niet doen!

Sowiezo de power kabel (rode) en de audio stekkers (meestal 2 tullips en een remote draadje) niet langs elkaar laten lopen, anders krijg je je motorgeluid via je sub te horen.

Wat is heb gedaan, zie mijn topic, inderdaad geultjes openmaken en het onder je kleed laten lopen, het is ff wat meer werk, maar dan hejje ook wat ;)
RobertD

Bericht door RobertD »

Ik heb even zitten kijken maar kan je topic niet zo vinden.

Waar ik ook over heb na zitten denken om de rode kabel langs de deur te laten lopen en de tullips onder het center console en dan onder het tapijt naar achter.

Hoe krijg ik het eigenlijk netjes onder de achterbank door? Zo ver heb ik nog niet goed kunnen kijken. Het is een driedeurs en zag niet direct hoe ik iets achter los kon halen.
TonEe
MG-R Addict

Bericht door TonEe »

Eens met Jimi: beter om de power en tulp los van elkaar te laten lopen. 1 via de zijkant en 1 middendoor of beiden via een (andere) zijkant.
Onder de achterbank door is geen probleem, zit met 2 boutjes vast. Zitting iets omhoogtillen van de vloer en je ziet ze zo zitten. Rugleuning hoeft er dan niet uit. Succes!
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

Jimi schreef:Niet doen!

Sowiezo de power kabel (rode) en de audio stekkers (meestal 2 tullips en een remote draadje) niet langs elkaar laten lopen, anders krijg je je motorgeluid via je sub te horen.
Heb ze altijd bij elkaar gehad.
In al mijn jaren nooit problemen gehad.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Jimi

Bericht door Jimi »

Ik wel, je kan het beste een steek of ringsleutel je achterbank loshalen, vanuit de achterbank.
english pride
MG-R Addict

Bericht door english pride »

ik dacht dat je "storende geluiden" in je woofer kreeg door slechte massa

bij mij hebben al de kabels al altijd samen gelopen en ik jeb nog nooit miserie gehad
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

english pride schreef:ik dacht dat je "storende geluiden" in je woofer kreeg door slechte massa

bij mij hebben al de kabels al altijd samen gelopen en ik jeb nog nooit miserie gehad
+1.

Power kabels naast elkaar heeft geen enkel negatief effect. Heeft geen enkele invloed op elkaar.
Als je het plintje eraf schroeft kom je toch in het geultje? :+

Geluidskabels kun je met ferrietkernen ontstoren. Ik had ook een fluittoon in mijn speakers gekoppeld aan het toerental. Maar na een paar nieuwe massakabels was dit verholpen.

Bestuurderskant... POWERKABEL, USB KABEL (aansturing touchscreen), USB kabel voor de camera, VGA kabel, REMOTE kabel.

Passagierskant... 3 2x2,5mm² geluidskabels (voor de centerspeaker en de fronts), 5 2x2,5mm² geluidskabels voor alle kanalen naar de versterkers.
UTP kabel voor toekomstige apparatuur.

Geen problemen. VGA kabel loopt naast POWER kabel en ik heb niet eens strepen op het scherm.
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op di feb 22, 2011 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
RobertD

Bericht door RobertD »

Ik had het vanmiddag wel willen uittesten maar de ns heeft m'n vrije tijd omgezet in vertraging.
Morgen maar eens kijken hoe ik de kabels kan leggen.
littldevil

Bericht door littldevil »

ik heb continu stoorgeluiden
voeding loopt langs de zijkant en box en RCA ( die tulpdraden) lopen door de middenconsole...

het is niet zo erg als ik overdag rij maar vanaf dat ik mijn lichten aanleg heb ik zware storing..
ik denkt dat dit afhankelijk is van auto tot auto
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Je draden bij elkaar leggen kan idd storingen geven.
Hetzelfde geld voor draden die te dicht bij je kabelboom van je auto liggen.
Als het veel werk is om ze apart te leggen zou ik hem, ze eerst langs 1 kant proberen en dan een stukje testrijden.
Heb vaak zat meegemaakt dat ze wel langs elkaar af lagen en dat het geen problemen gaf ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Niels 25
MG-R Freak

Bericht door Niels 25 »

bij mij liggen ze ook bij elkaar en dat geeft geen enkel probleem. Als je storing hebt, licht dat dan waarschijnlijk aan de kwaliteit van de kabels.
scubafreak

Bericht door scubafreak »

wachten tot je broer je kan helpen,
die heeft het al bij 2 auto gedaan,
zonder problemen,
maarja, tis een eigenwijs kereltje :?
RobertD

Bericht door RobertD »

hmm, een kabeltje aansluiten kan iedereen! En eigenwijsheid zit in de familie. Daarom rij jij nu in een Golf ;) en ik in een Rover!

Maar goed, dat je de oude Rover van me gered hebt geeft je wat kredit ;)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

:rofl:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie