bekabeling subwoofer
bekabeling subwoofer
Hallow,
Nadat ik hier op het forum een sub heb overgenomen moet ik nog even kijken dat alle kabels ook in de kofferbak komen.
Iemand tips over hoe ik de kabels het beste kan laten lopen?
Zelf zit ik eraan te denken om ze langs de bestuurders stoel te laten lopen. De rubbers van de deur losmaken en vervolgens de kabels erlangs voeren.
Iemand een andere gedachte?
Nadat ik hier op het forum een sub heb overgenomen moet ik nog even kijken dat alle kabels ook in de kofferbak komen.
Iemand tips over hoe ik de kabels het beste kan laten lopen?
Zelf zit ik eraan te denken om ze langs de bestuurders stoel te laten lopen. De rubbers van de deur losmaken en vervolgens de kabels erlangs voeren.
Iemand een andere gedachte?
- tomcat.t16
- MG-R Core
Niet doen!peter.evers schreef:Plint bij de deur losschroeven... daar kun je veel kabels in kwijt! Daarna verder onder het vloerkleed door.
Sowiezo de power kabel (rode) en de audio stekkers (meestal 2 tullips en een remote draadje) niet langs elkaar laten lopen, anders krijg je je motorgeluid via je sub te horen.
Wat is heb gedaan, zie mijn topic, inderdaad geultjes openmaken en het onder je kleed laten lopen, het is ff wat meer werk, maar dan hejje ook wat

Ik heb even zitten kijken maar kan je topic niet zo vinden.
Waar ik ook over heb na zitten denken om de rode kabel langs de deur te laten lopen en de tullips onder het center console en dan onder het tapijt naar achter.
Hoe krijg ik het eigenlijk netjes onder de achterbank door? Zo ver heb ik nog niet goed kunnen kijken. Het is een driedeurs en zag niet direct hoe ik iets achter los kon halen.
Waar ik ook over heb na zitten denken om de rode kabel langs de deur te laten lopen en de tullips onder het center console en dan onder het tapijt naar achter.
Hoe krijg ik het eigenlijk netjes onder de achterbank door? Zo ver heb ik nog niet goed kunnen kijken. Het is een driedeurs en zag niet direct hoe ik iets achter los kon halen.
- TonEe
- MG-R Addict
Eens met Jimi: beter om de power en tulp los van elkaar te laten lopen. 1 via de zijkant en 1 middendoor of beiden via een (andere) zijkant.
Onder de achterbank door is geen probleem, zit met 2 boutjes vast. Zitting iets omhoogtillen van de vloer en je ziet ze zo zitten. Rugleuning hoeft er dan niet uit. Succes!
Onder de achterbank door is geen probleem, zit met 2 boutjes vast. Zitting iets omhoogtillen van de vloer en je ziet ze zo zitten. Rugleuning hoeft er dan niet uit. Succes!
- mg-zs
- Hairpin Hater
Heb ze altijd bij elkaar gehad.Jimi schreef:Niet doen!
Sowiezo de power kabel (rode) en de audio stekkers (meestal 2 tullips en een remote draadje) niet langs elkaar laten lopen, anders krijg je je motorgeluid via je sub te horen.
In al mijn jaren nooit problemen gehad.

Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
-
- MG-R Addict
- tomcat.t16
- MG-R Core
+1.english pride schreef:ik dacht dat je "storende geluiden" in je woofer kreeg door slechte massa
bij mij hebben al de kabels al altijd samen gelopen en ik jeb nog nooit miserie gehad
Power kabels naast elkaar heeft geen enkel negatief effect. Heeft geen enkele invloed op elkaar.
Als je het plintje eraf schroeft kom je toch in het geultje?

Geluidskabels kun je met ferrietkernen ontstoren. Ik had ook een fluittoon in mijn speakers gekoppeld aan het toerental. Maar na een paar nieuwe massakabels was dit verholpen.
Bestuurderskant... POWERKABEL, USB KABEL (aansturing touchscreen), USB kabel voor de camera, VGA kabel, REMOTE kabel.
Passagierskant... 3 2x2,5mm² geluidskabels (voor de centerspeaker en de fronts), 5 2x2,5mm² geluidskabels voor alle kanalen naar de versterkers.
UTP kabel voor toekomstige apparatuur.
Geen problemen. VGA kabel loopt naast POWER kabel en ik heb niet eens strepen op het scherm.

Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op di feb 22, 2011 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Je draden bij elkaar leggen kan idd storingen geven.
Hetzelfde geld voor draden die te dicht bij je kabelboom van je auto liggen.
Als het veel werk is om ze apart te leggen zou ik hem, ze eerst langs 1 kant proberen en dan een stukje testrijden.
Heb vaak zat meegemaakt dat ze wel langs elkaar af lagen en dat het geen problemen gaf
Hetzelfde geld voor draden die te dicht bij je kabelboom van je auto liggen.
Als het veel werk is om ze apart te leggen zou ik hem, ze eerst langs 1 kant proberen en dan een stukje testrijden.
Heb vaak zat meegemaakt dat ze wel langs elkaar af lagen en dat het geen problemen gaf