Normaal gesproken houd je de boel zo op tijd:
- motor op tijd zetten
- aan de zijkant van de pomp een boutje iets los draaien en plaatje ertussenuit halen
- boutje weer vast draaien (pomp as staat nu vast)
- poelie demonteren en pomp eraf halen.
Als de pomp die jij nu hebt zo gedemonteerd is en je had je motor op tijd staan met het monteren dan zou ie op tijd staan. Waarschijnlijk is dit dus niet het geval.
Voor een perfecte afstelling kan je de auto het beste naar een garage brengen. Veel uitleesapparatuur kan de afwijking in de brandstofpomp timing wel weergeven en aan de hand daarvan kunnen ze de pomp bijstellen.
Je kan m ook zelf wel iets bijstellen zodat ie in ieder geval minder rookt. Het afstellen doe je door de 4 boutjes op de nokkenas poelie iets los te draaien, waarna je de brandstofpomp kunt verdraaien ten opzichte van de nokkenas.
Poelie linksom bewegen is inspuiting vervroegen
Rechtsom dus verlaten
Waarschijnlijk moet die van jou iets vroeger.
Wanneer ie begint te nagelen, (trekkerachtig lopen) dan heb je m wat te vroeg en moet ie weer iets later.
Succes!