beetje hulp met instellen van een diesel pomp

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

beetje hulp met instellen van een diesel pomp

Bericht door rover4u2nv »

beste mensen ik heb recentelijk m'n diesel pomp zelf vervangen. maar nu rookt ie als een gek en de motor loopt helemaal niet lekker. op the britse website (.org) was tegen mij gezegd dat the pomp timing was niet in orde. heeft iemand hier wat ervaring met het instelen van deze pompen??.

i need some help :lol:

greetz
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

iemand???
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Als ik hier iets van zou weten had ik je met alle plezier willen helpen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

Is goed peter. Ik wil het naar vannoort brengen maar hellaas word dat heel moeilijk omdat de auto de hele straat onder de rook legt
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Hey Winston, ik heb iets gevonden (misschien)

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=228606
http://www.75andztclub.com/showthread.php?t=295932

Ik hoop dat je er iets aan hebt, Google is je beste vriend ;)
Ik ga nu pitten man!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Normaal gesproken houd je de boel zo op tijd:
- motor op tijd zetten
- aan de zijkant van de pomp een boutje iets los draaien en plaatje ertussenuit halen
- boutje weer vast draaien (pomp as staat nu vast)
- poelie demonteren en pomp eraf halen.

Als de pomp die jij nu hebt zo gedemonteerd is en je had je motor op tijd staan met het monteren dan zou ie op tijd staan. Waarschijnlijk is dit dus niet het geval.
Voor een perfecte afstelling kan je de auto het beste naar een garage brengen. Veel uitleesapparatuur kan de afwijking in de brandstofpomp timing wel weergeven en aan de hand daarvan kunnen ze de pomp bijstellen.

Je kan m ook zelf wel iets bijstellen zodat ie in ieder geval minder rookt. Het afstellen doe je door de 4 boutjes op de nokkenas poelie iets los te draaien, waarna je de brandstofpomp kunt verdraaien ten opzichte van de nokkenas.
Poelie linksom bewegen is inspuiting vervroegen
Rechtsom dus verlaten :)

Waarschijnlijk moet die van jou iets vroeger.
Wanneer ie begint te nagelen, (trekkerachtig lopen) dan heb je m wat te vroeg en moet ie weer iets later.

Succes!
Plaats reactie