Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?
Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?
Hey mensen,
ik had even een vraagje, als ik met mijn auto op de autosnelweg reed en ik wou hem eens uittesten geraakte ik gewoon niet over de 160 km/u, ik zat nog maar ongeveer aan de 4200 toeren, dus zou op zich toch nog sneller moeten kunnen gaan?
ik had even een vraagje, als ik met mijn auto op de autosnelweg reed en ik wou hem eens uittesten geraakte ik gewoon niet over de 160 km/u, ik zat nog maar ongeveer aan de 4200 toeren, dus zou op zich toch nog sneller moeten kunnen gaan?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik zal morgen een foto maken118GTR schreef:Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.

maar dan zou je toch denken dat ik al aan 6000 toeren zou zitten als ik maar 160 kan, mijn moeder haar corsa 1200 60 pk kan zelfs 180 hale, vind ik maar vreemd hoor .
Ok ja, het is niet dat ik dit constant rijd natuurlijk, maar als je een nieuwe auto hebt wil je hem toch wel eens uittesten hé en vond het gwn raar dat hij er niet boven geraakte.Striker schreef:Probeert 't eens in de 4e versnelling, dan loopt hij waarschijnlijk wat harder (ik stimuleer het natuurlijk niet om 160 km/h te rijden, schande!).
Ja hij trekt vrij veel warmte, maar wat jullie bedoelen met die 80% is volgens mij dat het de 75 pk versie is.type3 schreef: fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.
Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat is dus 100% zeker de 16v variant, en dus eigenlijk minimaal 103pk, en dus moet hij behoorlijk harder kunnen dan 160km/h
Wat ook niet echt kan is dat toerental, bij 4200rpm zit je aan zo'n 145km/h niet 160, dat kan binnen de marge van tellerafwijking vallen maar toch.
Wat ook niet echt kan is dat toerental, bij 4200rpm zit je aan zo'n 145km/h niet 160, dat kan binnen de marge van tellerafwijking vallen maar toch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!