Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?

214 216 218 220 25
Liieven

Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?

Bericht door Liieven »

Hey mensen,

ik had even een vraagje, als ik met mijn auto op de autosnelweg reed en ik wou hem eens uittesten geraakte ik gewoon niet over de 160 km/u, ik zat nog maar ongeveer aan de 4200 toeren, dus zou op zich toch nog sneller moeten kunnen gaan?
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Elke auto is zo afgesteld dat je oma er ook mee kan rijden zonder de boel op te blazen, dus waarschijnlijk zit er wel iets in...
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Liieven

Bericht door Liieven »

118GTR schreef:Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Ik zal morgen een foto maken :p
maar dan zou je toch denken dat ik al aan 6000 toeren zou zitten als ik maar 160 kan, mijn moeder haar corsa 1200 60 pk kan zelfs 180 hale, vind ik maar vreemd hoor .
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Probeert 't eens in de 4e versnelling, dan loopt hij waarschijnlijk wat harder (ik stimuleer het natuurlijk niet om 160 km/h te rijden, schande! ;) ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Liieven

Bericht door Liieven »

Striker schreef:Probeert 't eens in de 4e versnelling, dan loopt hij waarschijnlijk wat harder (ik stimuleer het natuurlijk niet om 160 km/h te rijden, schande! ;) ).
Ok ja, het is niet dat ik dit constant rijd natuurlijk, maar als je een nieuwe auto hebt wil je hem toch wel eens uittesten hé en vond het gwn raar dat hij er niet boven geraakte.
Gebruikersavatar
Niels 25
MG-R Freak
Berichten: 576
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Bekegem (belgie)

Bericht door Niels 25 »

ik heb ook nog een rover 200 gehad, een 1.4 IS en daar haalde je vlot 180 mee. :D
Liieven

Bericht door Liieven »

118GTR schreef:Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Mijn motor ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Zitten jullie Belgen ook niet met fiscaal vermogen te rotzooien?
Zou dit niet zo'n Engels ding kunnen zijn waar de gasklep maar voor 80% open gaat?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dat is toch alleen bij de 25?
Liieven

Bericht door Liieven »

bam schreef:Zitten jullie Belgen ook niet met fiscaal vermogen te rotzooien?
Zou dit niet zo'n Engels ding kunnen zijn waar de gasklep maar voor 80% open gaat?

Daar weet ik niet echt iets van :)
type3

Bericht door type3 »

Liieven schreef:
Daar weet ik niet echt iets van :)
fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.

Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Liieven

Bericht door Liieven »

type3 schreef: fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.

Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Dit was al voor de nieuwe filter op stond.
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

type3 schreef: fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.

Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Ja hij trekt vrij veel warmte, maar wat jullie bedoelen met die 80% is volgens mij dat het de 75 pk versie is.
Liieven

Bericht door Liieven »

BarryBrm schreef: Ja hij trekt vrij veel warmte, maar wat jullie bedoelen met die 80% is volgens mij dat het de 75 pk versie is.
Dus kan ik best terug de originele filter steken dan ?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat is dus 100% zeker de 16v variant, en dus eigenlijk minimaal 103pk, en dus moet hij behoorlijk harder kunnen dan 160km/h
Wat ook niet echt kan is dat toerental, bij 4200rpm zit je aan zo'n 145km/h niet 160, dat kan binnen de marge van tellerafwijking vallen maar toch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie