piepende remmen en harde plekken in de rem blokken rover 200
-
- MG-R Newbie
piepende remmen en harde plekken in de rem blokken rover 200
ik heb 2 jaar geladen nieuwe schijven laten plaatsen van voren. Sindsdien piepen ze verschrikkelijk en heb ik iedere keer harde plekken in het midden van de remblokken. Bij het remmen hoor ik dan iedere keer een heleboel gebrom als ik op de snelweg rijd. Ik heb er zelf al nieuw kopervet tussen gedaan en ook heb ik de plaatje al verwijderd. Wat overigens wel een beetje verschilde met het piepen. Wie weet wat ik er nu nog aan kan doen?
Kromme schijven wordt overigens vaak veroorzaakt doordat je schijven heet worden als je stevig aan het remmen bent, en ze te snel afkoelen doordat je bv. door een plas water rijdt.. Toch nieuwe schijven kopen...
http://www.carpartsprovider.com/Rover/2 ... bo-OE.html
Op mijn vorige auto had ik ook kromme schijven, toen heb ik er Brembo Max op gezet en was daar heel tevreden over, terwijl het niet eens zoveel meer kost dan normale schijven.. Succes!
http://www.carpartsprovider.com/Rover/2 ... bo-OE.html
Op mijn vorige auto had ik ook kromme schijven, toen heb ik er Brembo Max op gezet en was daar heel tevreden over, terwijl het niet eens zoveel meer kost dan normale schijven.. Succes!
schijven kunnen door die manier krom raken maar eerder door je poot bij het stoplicht op de rem houden.....
overal is je schijf omgeven door lucht wat een slechte warmte geleider is, op de plaats waar je blokken staan wordt de warmte goed geleidt dus gaat alle hitte daarheen wat dus resulteert in een verschil in uitzetting=schijven krom
overal is je schijf omgeven door lucht wat een slechte warmte geleider is, op de plaats waar je blokken staan wordt de warmte goed geleidt dus gaat alle hitte daarheen wat dus resulteert in een verschil in uitzetting=schijven krom
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
euh ja,
Maar de reden is dat de schijf gewoon erg heet is, en op het moment dat je stil staat koelt hij af(lucht is geen beste geleider, maar goed genoeg).
Behalve daar waar de pads tegen de schijf aan zitten, daar stroomt immers geen lucht. En je pads zelf zijn nog heter dan de schijven.
Als je dus hebt lopen stampen laat dan je rem los voor het stoplicht en gebruik je handrem(achterwielen hebben het probleem eigenlijk nooit) of rol om de 5 sec 20cm verder.
Maar het heeft het meest te maken met de ronduit beroerde kwaliteit van de standaard schijven, vrijwel iedere aftermarket schijf is beter en heeft daardoor het probleem niet.
Maar de reden is dat de schijf gewoon erg heet is, en op het moment dat je stil staat koelt hij af(lucht is geen beste geleider, maar goed genoeg).
Behalve daar waar de pads tegen de schijf aan zitten, daar stroomt immers geen lucht. En je pads zelf zijn nog heter dan de schijven.
Als je dus hebt lopen stampen laat dan je rem los voor het stoplicht en gebruik je handrem(achterwielen hebben het probleem eigenlijk nooit) of rol om de 5 sec 20cm verder.
Maar het heeft het meest te maken met de ronduit beroerde kwaliteit van de standaard schijven, vrijwel iedere aftermarket schijf is beter en heeft daardoor het probleem niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!