piepende remmen en harde plekken in de rem blokken rover 200

214 216 218 220 25
Plaats reactie
jacky216
MG-R Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za dec 08, 2007 10:22 pm
Woonplaats:
Locatie: halsteren

piepende remmen en harde plekken in de rem blokken rover 200

Bericht door jacky216 »

ik heb 2 jaar geladen nieuwe schijven laten plaatsen van voren. Sindsdien piepen ze verschrikkelijk en heb ik iedere keer harde plekken in het midden van de remblokken. Bij het remmen hoor ik dan iedere keer een heleboel gebrom als ik op de snelweg rijd. Ik heb er zelf al nieuw kopervet tussen gedaan en ook heb ik de plaatje al verwijderd. Wat overigens wel een beetje verschilde met het piepen. Wie weet wat ik er nu nog aan kan doen?
Afbeelding
tutuur

Bericht door tutuur »

dat trillen/brommen is omdat de schijven dan wss beetje krom zijn, hebben ze heel vaak last van.....

hierdoor kan het ook dat de blokken zegmaar in een V slijten omdat de schijf niet te alle tijden recht erop loopt....
en daardoor dus 1 harde plek in het midden ;)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Schoonmaken en nieuwe blokken plaatsen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

mischien eens over geboorde schijven gaan denken?
weet niet of het veel zal helpen :?
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Vlak laten draaien ?
tutuur

Bericht door tutuur »

de moleculaire vervorming is blijvend, dit zal er dus in resulteren dat binnen de kortste keren flink remmen de schijven weer krom zijn ;)
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

:beuh:
jacky216
MG-R Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za dec 08, 2007 10:22 pm
Woonplaats:
Locatie: halsteren

Bericht door jacky216 »

dat is jammer dat het dan blijvend is. Misschien kan ik ze wat afdraaien om er een tijdje weer tegen te kunnen. het is toch zo dat de schijven na het afdraaien minder krom trekken dan voorheen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Setje nieuwe schijven zoeke :mrgreen:
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

Kromme schijven wordt overigens vaak veroorzaakt doordat je schijven heet worden als je stevig aan het remmen bent, en ze te snel afkoelen doordat je bv. door een plas water rijdt.. Toch nieuwe schijven kopen...

http://www.carpartsprovider.com/Rover/2 ... bo-OE.html

Op mijn vorige auto had ik ook kromme schijven, toen heb ik er Brembo Max op gezet en was daar heel tevreden over, terwijl het niet eens zoveel meer kost dan normale schijven.. Succes!
tutuur

Bericht door tutuur »

schijven kunnen door die manier krom raken maar eerder door je poot bij het stoplicht op de rem houden.....

overal is je schijf omgeven door lucht wat een slechte warmte geleider is, op de plaats waar je blokken staan wordt de warmte goed geleidt dus gaat alle hitte daarheen wat dus resulteert in een verschil in uitzetting=schijven krom
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

euh ja,

Maar de reden is dat de schijf gewoon erg heet is, en op het moment dat je stil staat koelt hij af(lucht is geen beste geleider, maar goed genoeg).
Behalve daar waar de pads tegen de schijf aan zitten, daar stroomt immers geen lucht. En je pads zelf zijn nog heter dan de schijven.

Als je dus hebt lopen stampen laat dan je rem los voor het stoplicht en gebruik je handrem(achterwielen hebben het probleem eigenlijk nooit) of rol om de 5 sec 20cm verder.

Maar het heeft het meest te maken met de ronduit beroerde kwaliteit van de standaard schijven, vrijwel iedere aftermarket schijf is beter en heeft daardoor het probleem niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie