remupgrade

214 216 218 220 25
Plaats reactie
tutuur

remupgrade

Bericht door tutuur »

hallo allemaal
ik ben onderhand toch best wel ziek van die niet geventileerde kut remmetjes, heb er toch niet het volledige vertrouwen in als ik een keer flink moet doortrappen. nu heb ik op marktplaats een remmenset van een civic uit 87/88 gezien het oude model dus alleen dan wel geventileerd, klauwen schijven en blokken wat ik dus best aantrekkelijk vind alleen nu de vraag: heeft iemand enig idee of het gaat passen ziet er namelijk wel heel erg hetzelfde uit
groeten arthur
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Onder mijn 45 zitten ook geen geventileerde schijven.
Ik heb alleen gegroefde en geperforeerde schijven gemonteerd.
Afbeelding

Het maakt niet uit of je geventileerde of solid schijven hebt als je remt.
Het verschil merk je pas als je veel en hard achter elkaar remt.
Of je moet grotere, gegroefde of geperforeerde schijven monteren.
Of je monteert verbeterde klauwen.

Ik vindt dat ik niets te klagen heb met deze set schijven, gewoon een set van e-bay voor ik geloof 70 euro incl blokken en verzend kosten.

Maar als je wilt gaan racen zul je flappen moeten trekken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
tutuur

Bericht door tutuur »

het gaat mij erom dat als ik 80 rij en er plotseling een op ze remmen gaat dat me remmen niet bij de 50 beginnen te faden :roll: geeft me niet echt een vertrouwd gevoel :oops:
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Nou herinner ik mij dat mijn 200 ook beroerd remde maar ik heb daar niets aan gedaan toen.

Dus ik weet niet of mijn oplossing helpen gaat, verbeteren zal het wel doen maar of jij tevreden bent?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tijd om je remblokken te controleren en de remvloeistof te vervangen. Het soort fading waar jij het over hebt hoort thuis in de jaren 60.

Er zit trouwens wel een verschil tussen de solids die jij hebt en die van Bam. Bam's schijven zijn namelijk groter en de remzuigers ook(diameters gelijk aan de 'normale' geventileerde 262's)
Laatst gewijzigd door 118GTR op di jul 29, 2008 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

andere remvloeistof kan wonderen doen
maar ik zou beginnen met een ander setje verbeterd standaard spul

als je nu gewoon een set gegroefde schijven met andere blokken koopt heb je kans dat die ook niet meer gaan voldoen als je dat gewent bent.
als je nu een standaard upgrade neemt kan je later nog altijd geventileerde en gegroefde remmen steken met betere blokjes
MG ZR S1800
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

118GTR schreef: Er zit trouwens wel een verschil tussen de solids die jij hebt en die van Bam. Bam's schijven zijn namelijk groter en de remzuigers ook(diameters gelijk aan de 'normale' geventileerde 262's)
Vandaar dat mijn 45 beter remt dan mijn oude 200 :mrgreen:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
tutuur

Bericht door tutuur »

remvloeistof is neit gedaan heb wel ong een jaar terug remschijven en blokken vervangen, heb het bekeken en beide zijn nog zeer goed:S
het treed helemaal erg op bv van de 160 naar 120:S greetz
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

gooi er gewoon de ZR160/ZS180 setup onder, plug&play je kan voor 300 euro klaar zijn.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
roverdude

Bericht door roverdude »

tutuur schreef:remvloeistof is neit gedaan heb wel ong een jaar terug remschijven en blokken vervangen, heb het bekeken en beide zijn nog zeer goed:S
het treed helemaal erg op bv van de 160 naar 120:S greetz
Volgens mij wordt het dringend tijd dat je eens naar een garage gaat om je remmen te laten controleren!
De remmen van mijn coupe begonnen maar te faden als ik aan 200km/h plots afremde naar 0km/h. Nooit eerder.
Plaats reactie