gevolgen van bij dode bobine (verdeler)

schneider

gevolgen van bij dode bobine (verdeler)

Bericht door schneider »

hey, zoals de titel zegt wat zijn de gevolgen nadat een bobine(verdeler) is stuk gegaan?

1 van mijn bobine functioneerde niet zo goed meer dus werd deze naar de garage gebracht (ZR stotterde hard op +-2000 rpm)
Ze hebben dan die 1 bobine eens goed gekuist. Auto reed weer zoals het hoorde.maand nadien ben ik mijn wagen laten remappen, toen de remap bijna afgelopen begon de auto enorm te stotteren. de afsteller heeft dit proberen te verhelpen om de wagen op dat punt aftestellen ,maar dat was tevergeefs.
Die uitgekuiste bobine was volledig stuk gegaan, motor knalde op die 2000rpm enorm oorverdovend, de auto was toch al volledig afgestelt dus hebben ze maar gestopt omdat het niet goed was voor de motor.

Al goed dat ik een De-cat onder de wagen had of mijn catalysator was opgebrand.

Dus naar de garage en nieuwe bobine gestoken, stotteren volledig weg.
Toch maar voor de zekerheid gratis de wagen op de testbank te zetten of er nog wat bijgesteld moest worden op die toeren. Was niet nodig want stond nog goed.

Nu HET probleem, Ik rijd nu al maanden met een wagen die niet goed start. een dag dat die perfect start. de andere WEEk start hij niet, hij wilt wel maar gaat niet door.Soms als ik start gaat die naar 800rpm voor halve seconde dan valt die ineens terug alsof hij geen naft krijgt en klim die toch van 200rpm naar 1100rpm in stappen en gaat hij weer goed.
Ik moet dus op mijn gas duwen voordat hem start.

Moest naar de keuring dus effe wagen terug naar de garage en heb hun over het probleem vertelt. ze hadden die dan op de computer gehangen en geen foutmelding. Er is niet uitgebreid kunnen testen omdat het allemal snel moest gaan.

Toen VVc inlet laten monteren... terug naar de testbank, heb hem over het probleem vertelt want mms lag het aan de unichip wat het geval niet was. Hij (die kerel die bij lotus sport heeft gewerkt)zei iets van het doosje aan de gasklep dat die klep in dat doosje niet goed opengaat en daarom geen lucht kreeg omdat dat bij lotusses veel een probleem was, hij heeft me vertelt om alles te controleren en na te meten.

Heb al gelezen dat een bobine die goed stuk is andere dingen kan stuk maken zoals ECU enzo en andere dingen.

Heeft er hier soms iemand meer informatie wat het probleem kan zijn of wat een bobine allemaal stuk kan maken.

Kent er soms iemand een goede garage in de buurt van ZOERSEL (belgie) waar ze verstandig zijn? want ik ben al naar 2 MG garages geweest waar ik toch mijn betwijfels heb.

Sorry voor de lange post maar heb zoveel mogelijk informatie gegeven omdat ik hopeloos ben :(

Help me out and thx
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

viane in lembeke ;)
niet in de buurt maar wel prima garage
als je tijd hebt :mrgreen:
MG ZR S1800
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

dat probleem bij het starten heb ik ook al 2 maanden ofzo, ben zelfs bij van noort geweest, ook geen foutmelding bij het uitlezen.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
schneider

Bericht door schneider »

aldo schreef:dat probleem bij het starten heb ik ook al 2 maanden ofzo, ben zelfs bij van noort geweest, ook geen foutmelding bij het uitlezen.
ja, ze hebben me vertelt dat de ecu alleen foutmelding kan geven als de waarden in de buurt van de correcte waarde is.Maar als de waarde teveel scheelt dan ziet de ecu dit niet. Dus ze hadden me vertelt dat ze alles moeten gaan nameten eigenhandig.

Kheb een groot vermoeden dat het een gevolg is van die kapotte bobine, ECU die niet goed meer functioneert ofzo...
schneider

Bericht door schneider »

Frekkel schreef:viane in lembeke ;)
niet in de buurt maar wel prima garage
als je tijd hebt :mrgreen:
is dat een ALFA Romeo garage soms?

is idd wel wat ver.moet en zal men wagen wws wel moeten droppen :)
schneider

Bericht door schneider »

ik heb er een filmpje van genomen, mms dat het duidelijker is!!

http://users.telenet.be/schneidernet/st ... tarten.avi 2.6mb avi

1ste poging = ik start en het starten slaagt vanzelf af.

2de poging : ik start en geef beetje gas bij, vervolgs gaat die maar choke enzo grijpt even later toe (motor staat koud dus zou meteen moeten)

deze zijn nog van zijn beste momenten normaal is het nor VEEEL erger

andere pogingen die er niet opstaan.

ik start en slaagt aan en gaat naar 1100rpm en slaagt dan terug af en valt en op 200-300rpm slaagt die weer op en klimt hij tot 800rpm blijft hij even staan en gaat die naar 1100rpm (dan is het weer ok)
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

schneider schreef: is dat een ALFA Romeo garage soms?

is idd wel wat ver.moet en zal men wagen wws wel moeten droppen :)
is nu alfa geworden na het failliesement van mg-r
MG ZR S1800
schneider

Bericht door schneider »

woensdag gaan ze alles nameten.hopelijk geraken we eruit.

@aldo, sinds wanneer heb jij dat?
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

meer dan 2 maanden nu, was al bij van noort geweest voor een grote beurt, maar tis nog niet verholpen.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
schneider

Bericht door schneider »

aldo schreef:meer dan 2 maanden nu, was al bij van noort geweest voor een grote beurt, maar tis nog niet verholpen.
maar van wanneer is dit gekomen? of gewoon plotseling?
en juist dezelfde symtonen, het lijkt of hij bij het starten te weinig lucht en geen inspuiting krijgt. bij jou ook?

Kan mms hetzelfe probleem als bij mij zijn
schneider

Bericht door schneider »

ja nu dit weer. Garage belde naar men voicemail en kon de wagen terug ophalen, zij vinden de oorzaak niet en kunnen mij niet helpen.

dus da zijn al 2 garages die mij dit lappen.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Ik zou zoiets hebben dat als ze het niet kunnen oplossen en het probleem niet kunnen vinden, je dus ook niet hoeft te betalen......
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
schneider

Bericht door schneider »

Mista T schreef:Ik zou zoiets hebben dat als ze het niet kunnen oplossen en het probleem niet kunnen vinden, je dus ook niet hoeft te betalen......
ze vragen nog 87.52€
Ze vragen zelf 15€ omdat ze hem op de computer hebben gehangen, terwijl ik gezegt heb dat dat niet moest!die betaal ik zeker niet.

Had gevraagt alles handmatig uit te lezen, want het is hoogwaarschijnlijk de pomp die niet aanspringt. maar pomp is wel perfect in orde.
En dat had ik gezegt, met een brief waar alle details in stonden om ze te helpen zoeken

wat doen ze,ze controleren elk onderdeel en dat werkte allemaal!!
Wist ik ook wel, waarom vraag ik alles uit te meten??.
Maar ze deden niet verder omdat de computer foutmelding gaf aan de secundaire lamba sonde.Duhh, er steekt een de-cat onder, ze dachten dat het daar aan lag!
Wat dus ook in de brief stond dat dit het probleem niet was omdat ik voor de keuring het orginele er moest onderzetten en toen had hem dat ook nog, en secundaire lamba sonde zit er in princiepe voor pietsnot in.
Maar dat weten ze blijkbaar niet

Ma bon. Op www.inter-tuning.com kunnen ze me helpen.daar heb ik hem ook laten remappen
Zij starte de wagen 2 keer en wisten al waar ze moesten zoeken of waar het probleem aan lag!

probleem is toen ik daar was ,was om op de testbank te staan omdat ik vvc inlet had gemonteerd en niet veel tijd had.
ook dat het 120km van huis is en dus niet kan laten staan.
daarom dat ik het wat in de buurt deed.

maar afspraak wordt gemaakt, moet er wel een dag verlof voor nemen.
zal blij zijn dat het allemaal in orde is!
Laatst gewijzigd door schneider op do jul 24, 2008 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

en wat is het?
Fullsize

Bericht door Fullsize »

Als ik op www.intertuning.com klik krijg ik een of andere reclame site. Niet wat jij bedoelt denk ik?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

www.inter-tuning.com moet het zijn..

maar ben toch benieuwd wat het nu is..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie