1 van mijn bobine functioneerde niet zo goed meer dus werd deze naar de garage gebracht (ZR stotterde hard op +-2000 rpm)
Ze hebben dan die 1 bobine eens goed gekuist. Auto reed weer zoals het hoorde.maand nadien ben ik mijn wagen laten remappen, toen de remap bijna afgelopen begon de auto enorm te stotteren. de afsteller heeft dit proberen te verhelpen om de wagen op dat punt aftestellen ,maar dat was tevergeefs.
Die uitgekuiste bobine was volledig stuk gegaan, motor knalde op die 2000rpm enorm oorverdovend, de auto was toch al volledig afgestelt dus hebben ze maar gestopt omdat het niet goed was voor de motor.
Al goed dat ik een De-cat onder de wagen had of mijn catalysator was opgebrand.
Dus naar de garage en nieuwe bobine gestoken, stotteren volledig weg.
Toch maar voor de zekerheid gratis de wagen op de testbank te zetten of er nog wat bijgesteld moest worden op die toeren. Was niet nodig want stond nog goed.
Nu HET probleem, Ik rijd nu al maanden met een wagen die niet goed start. een dag dat die perfect start. de andere WEEk start hij niet, hij wilt wel maar gaat niet door.Soms als ik start gaat die naar 800rpm voor halve seconde dan valt die ineens terug alsof hij geen naft krijgt en klim die toch van 200rpm naar 1100rpm in stappen en gaat hij weer goed.
Ik moet dus op mijn gas duwen voordat hem start.
Moest naar de keuring dus effe wagen terug naar de garage en heb hun over het probleem vertelt. ze hadden die dan op de computer gehangen en geen foutmelding. Er is niet uitgebreid kunnen testen omdat het allemal snel moest gaan.
Toen VVc inlet laten monteren... terug naar de testbank, heb hem over het probleem vertelt want mms lag het aan de unichip wat het geval niet was. Hij (die kerel die bij lotus sport heeft gewerkt)zei iets van het doosje aan de gasklep dat die klep in dat doosje niet goed opengaat en daarom geen lucht kreeg omdat dat bij lotusses veel een probleem was, hij heeft me vertelt om alles te controleren en na te meten.
Heb al gelezen dat een bobine die goed stuk is andere dingen kan stuk maken zoals ECU enzo en andere dingen.
Heeft er hier soms iemand meer informatie wat het probleem kan zijn of wat een bobine allemaal stuk kan maken.
Kent er soms iemand een goede garage in de buurt van ZOERSEL (belgie) waar ze verstandig zijn? want ik ben al naar 2 MG garages geweest waar ik toch mijn betwijfels heb.
Sorry voor de lange post maar heb zoveel mogelijk informatie gegeven omdat ik hopeloos ben

Help me out and thx