2e keer kop gescheurd in net een jaar tijd!!!!!

414 416 418 420 45
Plaats reactie
MadjE

2e keer kop gescheurd in net een jaar tijd!!!!!

Bericht door MadjE »

:( Het is weer zover... Na ruim een jaar geleden de pech te hebben gehad met een gescheurde cilinderkop is het nu WEER zover! In de tussentijd net 30.000 gereden, soms wel met een wat zware rechtervoet (uiteraard wel warme motor). De combinatie van de gevoelige plek bij deze Rover, met gas en een soms redelijk zware rechtervoet zijn um teveel denk ik.

Ik ga nu helaas definitief afscheid nemen van mijn vehicle, want ik heb geen zin om volgend jaar hier weer mee te zitten.
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Ik denk dat het toch flinke pech is, reed de auto verder wel goed?
Heb zelf nog geen problemen ondervonden met het rijden op gas.
MG TF wannahave
MadjE

Bericht door MadjE »

sinds een week hikte hij telkens bij het aanrijden 1 keertje als ie ff stationair had gedraaid en warm was... misschien een voorteken, ik had het wel opgemerkt iig. Op de snelweg begon hij ineens op 3 cilinders te lopen en flink te roken... end of story :(
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

zou best kunnen dat de motor te arm ging draaien en daardoor te warm is geworden.
MG TF wannahave
MadjE

Bericht door MadjE »

Koelwater was netjes op temperatuur iig, olietemp zit er niet in.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als het met het koelwater goed zat dan zal de olietemp ook niet verschrikkelijk hoog zijn geweest.

Misschien moet je eens een LPG specialist bellen en vragen of het aan het LPG systeem zou kunnen liggen of dat je gewoon pech hebt gehad.

Het is overgens wel een bekend probleem van zo ongeveer alle gas-auto's dat ze de kop mollen omdat de verbrandingstemperaturen zo hoog liggen.
Maar je 2de kop zou het toch langer moeten hebben uitgehouden dan 30.000km.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MadjE

Bericht door MadjE »

het was geen nieuwe kop he, afgeperst, gevlakt en eigen kleppen erin laten zetten.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Maar dan nog. Een kop slijt niet, dus waarom deze niet net zolang tegen de belasting van LPG zou moeten kunnen als een nieuwe kop dat zie ik ff niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MadjE

Bericht door MadjE »

118GTR schreef:Maar dan nog. Een kop slijt niet, dus waarom deze niet net zolang tegen de belasting van LPG zou moeten kunnen als een nieuwe kop dat zie ik ff niet.
Die kop was van 1997. Wie weet hoe lang hij al ergens op heeft gelegen en al haarscheurtjes heeft vertoond, dat is toch niet meer te achterhalen. Een bekende van mij die bij de Rover dealer werkt zei ook al dat het een gevoelige plek is.

Ik ga er niet weer een hoop geld in steken. Hij krijgt een pilletje en dan de handel/export in, tis niet anders. :roll:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een pilletje?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MadjE

Bericht door MadjE »

stop-a-leak goedje werkte helaas niet.

Toch maar de cilinderkop eraf gehaald. Al heel snel werd duidelijk waarom het flesje totaal geen uitkomst bood: De zuiger van de 4e cilinder compleet doormidden en een gat van 1cm lang bij ong 4mm breed, kan zo op de drijfstang kijken.

Morgen een andere zuiger erin en dan is het weer dolle pret :)
MadjE

Bericht door MadjE »

Hij loopt weer!!!! andere zuiger doet wonderen.
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

heb je een donorauto staan, ik vind het wel tempo!! :shock:
mooi dat ie weer loopt 8)
MG TF wannahave
Plaats reactie