distributieriem

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Jarno

Bericht door Jarno »

k'zou het toch rond deze periode gaan doen :)

de ene zegt 80k, de andere 90k, en nog iemand anders 110k
als je safe wil spelen en je blok niet in de puree wil draaien zou ik het binnen dit en een aantal 1000-en km's doen
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

OMG!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ik belde laatst mijn dealer op om te vragen wanneer deze vervangen moet worden, zegt ie dat dat pas bij 150dkm gedaan moet worden :roll: , vond het al vreemd, kon het ook al niet vinden in de papieren van de auto.
auto staat nu op 124dkm moet ik het toch snel laten doen...voordat ik problemen heb met een gebroken riem! :shock:
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Volgens mij was het voor de Zs
150.000km of 6jaar
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Jarno

Bericht door Jarno »

jezus, 150k is toch enorm veel voor 1 distributieriem :shock:
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Jarno schreef:jezus, 150k is toch enorm veel voor 1 distributieriem :shock:
Zo staat het ook op de RAV cd ;)
Maar zo als Tomcat al zei.
Tussen door ook zelf even kijken ;)
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Vind 150K wel erg veel hoor. Dat heb ik nog nooit gehoord. Meestal rond de 80K.

Zodra bij mij de nokkenassen erin gaan wordt ook gelijk de DR vervangen. Mijn Zed staat nu op bijna 31.000 KM's


Omdat er hier ook gesproken wordt over kapjes over de pulleys wil ik gelijk even kort meelioften mee een vraagje...

Ik heb ook Pulleys van Pipercams besteld. Deze zijn mooi metallic blauw (beetje Trophy Blue-achtig). Is er een bezwaar tegen als ik de kuststof kappen weglaat wanneer deze pulleys zijn geplaatst? Lijkt me wel mooi om ze te blijven zien in plaats van ze weer te verstoppen onder een kunststof kap :?
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Zat ik idd ook aan te denken. Dat zal dan wel een DIY klusje zijn of zijn er bedrijven die deze dingen (kunnen) maken?

@ Joop, dat zal vast geen probleem zijn ;)
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hee, dat is wel een lollig idee. Dat ga ik zeker een keertje proberen, ik heb nog wel een stuk plexiglas, samen met een h-profieltje gaat dat wel lukken.

Wat betreft de duurzaamheid van de riem

tijdens de ontwikkeling van de k-serie: nooit vervangen
vlak voor de introductie : 160.000 Km
introductie : 120.000 Km
introductie 16v : 100.000
introductie dampliner: 80.000 of 5 Jaar
Nog later werd er zelfs 60.000 Km gezegt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie