Mysterieuze auto, zo'n Rover. Wilde eens horen of het geratel afhankelijk was van het toerental. Dus m'n moeder achter het stuur gezet om gas te geven terwijl ik zou luisteren. Na het geven van een flinke hoeveelheid gas was het geratel weg! Heb meteen maar een stukje gereden en het lijkt in orde te zijn. Maar wie weet voor hoelang... Vanavond m'n broer nog maar eens laten horen en kijken of hem iets opvalt aan het geluid.
Dus Marvon, bedankt voor het aanbod om langs te komen maar het lijkt (gelukkig) niet meer nodig te zijn! Ik zal morgen Van Noort en een aantal sloperijen bellen voor een koplamp en laat je nog weten wat ik doe!
Klink als een klepstoter zoals eerder al gezegt. Die dingen hebben oliedruk nodig om zich te stellen, zodra de motor af gezet is lopen ze weer leeg, dus maken ze weer herrie wanneer er weer gestart wordt.
Een goede klepstoter behoud zijn druk behoorlijk lang, in iedergeval een nacht, zodat de motor de volgende ochtend nog steeds stil is. Een slechte is zijn druk al na een paar minuten kwijt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Toch handig studeren, je bent lekker veel vrij! Daarom in de gelegenheid geweest rond te bellen voor de voorruit/koplamp. De prijzen voor de (onverzekerde) schade aan de voorruit liepen flink uiteen:
De duurste is dus 91% duurder dan de goedkoopste! Bij GlasGarage kon ik de auto ook nog eens gelijk brengen en (gratis) vervangend vervoer krijgen. Morgen is ie klaar. Erg netjes dacht ik zo! Het vervangend vervoer is weliswaar een Corolla van 20 jaar oud, maar wie het kleine niet eert...
Verder heb ik nog wat demontagebedrijven opgebeld in de regio West-Brabant en Antwerpen, maar niemand had een rechter koplamp liggen. Ook op jullie advies van Noort gebeld en daar lag er nog een die voor € 65 de mijne is. Die heb ik gelijk maar achter laten houden. Dus Marvon, als je hem voor me mee wilt nemen vrijdag, zou ik daar erg blij mee zijn! Ik PM je m'n gegevens wel even.