Ongeluk 420Si - Geratel op een mysterieuze wijze verdwenen
Ongeluk 420Si - Geratel op een mysterieuze wijze verdwenen
Hallo,
Vandaag heeft mijn broer een ongeluk gehad met de 420Si. Na het ongeluk is de benzinestop in werking getreden waarna er niet meer mee gereden kan worden. Inmiddels is de auto afgevoerd naar de garage die 2700 euro vragen voor reparatie. Omdat dit ons te veel lijkt willen we de auto terug naar huis brengen (1.5 km), maar rijden gaat dus niet omdat de benzinestop in werking is getreden.
Heeft iemand enig idee hoe deze benzinestop verwijderd kan worden?
Heel erg bedankt voor de reacties!
Vandaag heeft mijn broer een ongeluk gehad met de 420Si. Na het ongeluk is de benzinestop in werking getreden waarna er niet meer mee gereden kan worden. Inmiddels is de auto afgevoerd naar de garage die 2700 euro vragen voor reparatie. Omdat dit ons te veel lijkt willen we de auto terug naar huis brengen (1.5 km), maar rijden gaat dus niet omdat de benzinestop in werking is getreden.
Heeft iemand enig idee hoe deze benzinestop verwijderd kan worden?
Heel erg bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door R!K op ma mar 24, 2008 8:16 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Ik weet dat die stop in de haynes manual staat .... en dat als je 'm indrukt de hele boel het weer doet .....
.... maar ik heb mijn haynes aan Bart gegeven, dus ik kan het helaas niet voor je opzoeken.
Maar een ieder met een haynes voor een 400 kan het je vertellen.
.... maar ik heb mijn haynes aan Bart gegeven, dus ik kan het helaas niet voor je opzoeken.
Maar een ieder met een haynes voor een 400 kan het je vertellen.
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
google is your friend:
the fuel cut off switch is located bhind the front ashtray on drivers side of center concole by pressing the rubber top to reset it ,it is there if in a\collision it cuts fuel supply helping to avoid a fire
2 months ago
Source(s):
Page 81 Rover 45 owners handbook(same as the 400)
fuel cut off......the fuel cut off switch is to the left of the clutch near the back off the centre console and automatically cuts off in an accident.(bij een engels auto)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Bedankt voor alle reacties!
Het knopje zat inderdaad achter de asbak en was een kwestie van indrukken. Omdat er motorisch niets is beschadigd, wilden we de auto starten, maar helaas. De startmotor draaide rond, maar kreeg de motor niet aan de praat. We hebben ook de accu gecheckt, maar het voltage was netjes 12 Volt.
Weet iemand wat daar de reden van het niet-starten kan zijn?
Bedankt voor het nemen voor de moeite om het topic te lezen/beantwoorden! Omdat ik zelf van plan ben toch een poging te wagen de auto te repareren (motorisch is er immers niets beschadigd; alleen koplamp, mistlamp, motorkap en bumper), zullen er nog veel vragen rijzen. De komende tijd zal ik hier regeld te vinden zijn!
Bedankt!
Het knopje zat inderdaad achter de asbak en was een kwestie van indrukken. Omdat er motorisch niets is beschadigd, wilden we de auto starten, maar helaas. De startmotor draaide rond, maar kreeg de motor niet aan de praat. We hebben ook de accu gecheckt, maar het voltage was netjes 12 Volt.
Weet iemand wat daar de reden van het niet-starten kan zijn?
Bedankt voor het nemen voor de moeite om het topic te lezen/beantwoorden! Omdat ik zelf van plan ben toch een poging te wagen de auto te repareren (motorisch is er immers niets beschadigd; alleen koplamp, mistlamp, motorkap en bumper), zullen er nog veel vragen rijzen. De komende tijd zal ik hier regeld te vinden zijn!
Bedankt!
heb onlangs vrijwel hetzelfde ongelukje gehad.R!K schreef:Bedankt voor alle reacties!
Het knopje zat inderdaad achter de asbak en was een kwestie van indrukken. Omdat er motorisch niets is beschadigd, wilden we de auto starten, maar helaas. De startmotor draaide rond, maar kreeg de motor niet aan de praat. We hebben ook de accu gecheckt, maar het voltage was netjes 12 Volt.
Weet iemand wat daar de reden van het niet-starten kan zijn?
Bedankt voor het nemen voor de moeite om het topic te lezen/beantwoorden! Omdat ik zelf van plan ben toch een poging te wagen de auto te repareren (motorisch is er immers niets beschadigd; alleen koplamp, mistlamp, motorkap en bumper), zullen er nog veel vragen rijzen. De komende tijd zal ik hier regeld te vinden zijn!
Bedankt!
motor liep eerst ook niet meer of heel slecht. bleek dat de luchtaanvoer was geblokkeerd door een groot stuk afgebroken plastic van het luchtfilterhuis.
heb zelf de motorkap, bumper, koplamp, knipperlicht vervangen, en ipv het kapotte luchtfilterhuis een K&N 57i gemonteerd, en heb direct ook maar 2 mistlampen aangeschaft.
voor het meeste plaatwerk kun je terecht bij: www.artaparts.nl of www.winparts.nl andere onderdelen kun via de officiele roverparts dealer halen: www.xpartautoservicecentre.nl
en het loont natuurlijk altijd om op marktplaats en eBay te kijken en uiteraard hier in het topic gevraagd/tekoop
Hallo,
Gisteren bezig geweest om de schade te "inventariseren". Datgene dat nog vervangen dient te worden zijn de rechter koplamp en de ruit. Zoals de auto er uit zag toen hij weer bij ons stond:



Op de volgende foto is weer een nieuwe tweedehandse "snelheidsremmer" (groen) bevestigd:

Vandaag naar een autosloperij geweest hier in het dorp en toevallig hadden zij een motorkap en bumper (en de snelheidsremmer van de vorige foto) liggen die ik goed kon gebruiken. De kleur was dan wel groen maar daar moeten we maar even doorheen kijken. Inmiddels zit die motorkap er goed en wel op. De bumper gaat er morgen op.
Enige probleem is nog dat de motor nog altijd niet wil starten. Terwijl hier niets is beschadigd wil hij niet aanslaan. De accu is er een meer dan een dag vanaf geweest om op te laden maar nog altijd brandt het acculampje in het interieur. Zou het kunnen dat de leidingen door de fuelcut helemaal leeggelopen zijn waardoor er in eerste instantie geen benzine bij de bougies komt, enkel lucht? Niemand een idee?
@zijnstra: Heb jij goede ervaringen met die "nep koplampen"? Heb vandaag gehoord (bij de sloperijen dus niet objectief) dat deze niet goed zouden passen. Heb jij daar slechte ervaring mee?
Hopelijk kan ik de volgende keer melden dat de motor weer loopt ;-)
Grtjs
Gisteren bezig geweest om de schade te "inventariseren". Datgene dat nog vervangen dient te worden zijn de rechter koplamp en de ruit. Zoals de auto er uit zag toen hij weer bij ons stond:



Op de volgende foto is weer een nieuwe tweedehandse "snelheidsremmer" (groen) bevestigd:

Vandaag naar een autosloperij geweest hier in het dorp en toevallig hadden zij een motorkap en bumper (en de snelheidsremmer van de vorige foto) liggen die ik goed kon gebruiken. De kleur was dan wel groen maar daar moeten we maar even doorheen kijken. Inmiddels zit die motorkap er goed en wel op. De bumper gaat er morgen op.
Enige probleem is nog dat de motor nog altijd niet wil starten. Terwijl hier niets is beschadigd wil hij niet aanslaan. De accu is er een meer dan een dag vanaf geweest om op te laden maar nog altijd brandt het acculampje in het interieur. Zou het kunnen dat de leidingen door de fuelcut helemaal leeggelopen zijn waardoor er in eerste instantie geen benzine bij de bougies komt, enkel lucht? Niemand een idee?
@zijnstra: Heb jij goede ervaringen met die "nep koplampen"? Heb vandaag gehoord (bij de sloperijen dus niet objectief) dat deze niet goed zouden passen. Heb jij daar slechte ervaring mee?
Hopelijk kan ik de volgende keer melden dat de motor weer loopt ;-)
Grtjs
lampen heb ik niet imitatie, die kon ik nergens vinden. heb er dus 1 origineel bij xpart vandaan. die past dus altijd.R!K schreef:@zijnstra: Heb jij goede ervaringen met die "nep koplampen"? Heb vandaag gehoord (bij de sloperijen dus niet objectief) dat deze niet goed zouden passen. Heb jij daar slechte ervaring mee?
Grtjs
maar je kunt het beste gewoon MP en eBay wat aflopen, dan vind je vast wel een koopje. koplampen van de 25 zijn zeldzaam, maar die van jou zijn wel te vinden denk ik. miss. heeft van noort er ook nog wel 1 liggen.
of je kunt natuurlijk nu je toch bezig bent een set angeleyes er in planten


wat doet de motor precies niet? de startmotor slaat wel aan? puur een probleem met benzine aanvoer? of doet hij helemaal niets?
@mvg1973: Dat is dus het vreemde, hij had z'n gordel wel om. Hij heeft een vreemde draai moeten maken met z'n nek/hoofd om zo tegen het raam aan te komen. Heeft er nu nog wel last van, maar volgens de dokter moest het met rust goed komen.
@zijnstra: Ik zal nog wat sloperijen opbellen in de buurt, eens kijken of zij nog een werkende koplamp hebben liggen voor een schappelijke prijs.
Wat de motor betreft, de doet startmotor het wel. Die hoor je z'n werk doen. De motor wil gewoon niet aan slaan.
@ marvon: Met de resetknop achter de middenconsole bedoel je het knopje achter de asbak, neem ik aan. Die heb ik goed ingedrukt dus kan niet de oorzaak, zijn lijkt me.
@zijnstra: Ik zal nog wat sloperijen opbellen in de buurt, eens kijken of zij nog een werkende koplamp hebben liggen voor een schappelijke prijs.
Wat de motor betreft, de doet startmotor het wel. Die hoor je z'n werk doen. De motor wil gewoon niet aan slaan.
@ marvon: Met de resetknop achter de middenconsole bedoel je het knopje achter de asbak, neem ik aan. Die heb ik goed ingedrukt dus kan niet de oorzaak, zijn lijkt me.