Nou een beetje wel, zeker van de motor experts bij die dealer die weten te vertellen dat de eerste KV6'en uitstekende motoren warenStriker schreef:Goh, verkeerde voorlichting bij de MG-Rover dealer. Waarom verbaast dit me nu niets?
825, KV6 Slechte Motor??
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ho....haal ik nou twee dingen door elkaar?Dutch Vitesse schreef:een 1.8 is er toch allen maar als damp liner dus zoals roverjob schrijft 1.8kseroe wet-liner in een 75 zou dan toch een verkeerde voorlichting betreffen
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ik denk dat ik "damp", wat ook nat is, verward heb met de natte voering.
In ieder geval vond ik het wel frappant dat 2 dagen na dit verhaal mijn broertje z'n 1.8 de geest gaf.
Deze Engelse dealer was trouwens wel te goeder trouw. Hij heeft me zelfs de garantie statistieken laten zien. Daar werd je echt niet vrolijk van.
Even uit het hoofd nu: ca 30% van alle vroege KV6en was binnen 50K miles kapot. Dit liep op naar ca 80% binnen 100K miles. De 75 1,8 lag zelfs nog hoger, maar ik weet niet meer hoeveel.
Over de nieuwere 1.4 en 1.6 was hij echter zeer te spreken.
In ieder geval vond ik het wel frappant dat 2 dagen na dit verhaal mijn broertje z'n 1.8 de geest gaf.
Deze Engelse dealer was trouwens wel te goeder trouw. Hij heeft me zelfs de garantie statistieken laten zien. Daar werd je echt niet vrolijk van.
Even uit het hoofd nu: ca 30% van alle vroege KV6en was binnen 50K miles kapot. Dit liep op naar ca 80% binnen 100K miles. De 75 1,8 lag zelfs nog hoger, maar ik weet niet meer hoeveel.
Over de nieuwere 1.4 en 1.6 was hij echter zeer te spreken.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

-
abel
Goed adres voor distributie riem v6 2.0 liter?
Goedendag.
Gaarne ontvang ik van tips over mogelijk goede garage welke voor een redelijke prijs de distributie riem kan vervangen?
Rijdt nu zelf ruim 140.000 op lpg (storings vrij) maar moet nu echt
riem laten vervangen.
Wie weet wat?
Groeten
Eef
Gaarne ontvang ik van tips over mogelijk goede garage welke voor een redelijke prijs de distributie riem kan vervangen?
Rijdt nu zelf ruim 140.000 op lpg (storings vrij) maar moet nu echt
riem laten vervangen.
Wie weet wat?
Groeten
Eef
-
rwproverv8
- MG-R Regular
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma jun 19, 2006 12:43 pm
- Woonplaats: Groningen
- Contacteer:
- stigmatic
- MG-R Fanatic
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
- Woonplaats: Amsterdam
Goedenavond,
Al die motorentermen zeggen mij niet zoveel... :S
Maar dealertip voor mensen die net als ik zoeken: chech het koelvloeistefreservoir op mayonaise... Die blijkt een duidelijk (vaakvoorkomend) teken van lekke koppakking te zijn bij de 2,5 KV6 moteren.
Dit kan ik inmiddels bevestigen: heb er al in drie gereden... alledrie hadden hezelfde probeem...
Vandaar een vervolgvraagje.. Stel ik koop er een met lekke koppakking: wat zou zn reparatie kosten?? 500? 1500? 2500?? zelf heb ik geen enkel idee.
thanks already.
Al die motorentermen zeggen mij niet zoveel... :S
Maar dealertip voor mensen die net als ik zoeken: chech het koelvloeistefreservoir op mayonaise... Die blijkt een duidelijk (vaakvoorkomend) teken van lekke koppakking te zijn bij de 2,5 KV6 moteren.
Dit kan ik inmiddels bevestigen: heb er al in drie gereden... alledrie hadden hezelfde probeem...
Vandaar een vervolgvraagje.. Stel ik koop er een met lekke koppakking: wat zou zn reparatie kosten?? 500? 1500? 2500?? zelf heb ik geen enkel idee.
thanks already.
Rij Brits.. of rij niet!
-
Edgecrusher
Ik denk dat je er goed aan doet om eens wat adresjes langs te bellen.
Het verschilt enorm per garage.
Was voor mijn R214mk3 €740,00 kwijt voor koppakking, kopbouten, distributie, spanner + overige riemen en grote beurt.
Nu zal een 1.8 wel iets duurder zijn...
Maar bij een Rover dealer zul je nog veel meer kwijt zijn...
Het verschilt enorm per garage.
Was voor mijn R214mk3 €740,00 kwijt voor koppakking, kopbouten, distributie, spanner + overige riemen en grote beurt.
Nu zal een 1.8 wel iets duurder zijn...
Maar bij een Rover dealer zul je nog veel meer kwijt zijn...
- stigmatic
- MG-R Fanatic
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
- Woonplaats: Amsterdam
Waar een vraag over (de toch slechte) KV6 motoren niet toe kan lijden:
Ik heb gisteren vanuit dit topic een zeer nette 827 gekocht met 118 dkm op de teller en een zeer indrukwekkende onderhoudsgeschiedenis.
Auto is al is voorbij gekomen op dit forum.... (bedankt Rene!). In groningen gekocht dus gelijk een flink aantal KMérs gereden terug naar Amsterdam.
Niets ten nadelen van mn 600, deze heeft 3,5 jaar trouwe dienst gedaan en rijdt minimaal prima; Maar DAMN nu weet ik weer waarom ik zn 800 fan ben... Niet alleen mooi en groot, maar zooooooo smooth.
Pictures:


Ik heb gisteren vanuit dit topic een zeer nette 827 gekocht met 118 dkm op de teller en een zeer indrukwekkende onderhoudsgeschiedenis.
Auto is al is voorbij gekomen op dit forum.... (bedankt Rene!). In groningen gekocht dus gelijk een flink aantal KMérs gereden terug naar Amsterdam.
Niets ten nadelen van mn 600, deze heeft 3,5 jaar trouwe dienst gedaan en rijdt minimaal prima; Maar DAMN nu weet ik weer waarom ik zn 800 fan ben... Niet alleen mooi en groot, maar zooooooo smooth.
Pictures:


Rij Brits.. of rij niet!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen


