825, KV6 Slechte Motor??

618 620 623 820 825 827
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Goh, verkeerde voorlichting bij de MG-Rover dealer. Waarom verbaast dit me nu niets? :roll:
Nou een beetje wel, zeker van de motor experts bij die dealer die weten te vertellen dat de eerste KV6'en uitstekende motoren waren :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Dutch Vitesse schreef:een 1.8 is er toch allen maar als damp liner dus zoals roverjob schrijft 1.8kseroe wet-liner in een 75 zou dan toch een verkeerde voorlichting betreffen :?:
Ho....haal ik nou twee dingen door elkaar?
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

jep, een een punt acht is er alleen als damp liner ;)

btw ik tik nu beter terwijl ik nu wel gesjikkert heb, toch maar eens ff bij stil gaan staan...

klote moffen hebben gewonnen. :cry:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Ik denk dat ik "damp", wat ook nat is, verward heb met de natte voering.

In ieder geval vond ik het wel frappant dat 2 dagen na dit verhaal mijn broertje z'n 1.8 de geest gaf.
Deze Engelse dealer was trouwens wel te goeder trouw. Hij heeft me zelfs de garantie statistieken laten zien. Daar werd je echt niet vrolijk van.
Even uit het hoofd nu: ca 30% van alle vroege KV6en was binnen 50K miles kapot. Dit liep op naar ca 80% binnen 100K miles. De 75 1,8 lag zelfs nog hoger, maar ik weet niet meer hoeveel.

Over de nieuwere 1.4 en 1.6 was hij echter zeer te spreken.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
abel

Goed adres voor distributie riem v6 2.0 liter?

Bericht door abel »

Goedendag.

Gaarne ontvang ik van tips over mogelijk goede garage welke voor een redelijke prijs de distributie riem kan vervangen?

Rijdt nu zelf ruim 140.000 op lpg (storings vrij) maar moet nu echt
riem laten vervangen.

Wie weet wat?

Groeten
Eef
rwproverv8
MG-R Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 12:43 pm
Woonplaats: Groningen
Contacteer:

Bericht door rwproverv8 »

Ik heb nog wel een 827 SI te koop

bel maar even 050-5032331
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

Goedenavond,

Al die motorentermen zeggen mij niet zoveel... :S

Maar dealertip voor mensen die net als ik zoeken: chech het koelvloeistefreservoir op mayonaise... Die blijkt een duidelijk (vaakvoorkomend) teken van lekke koppakking te zijn bij de 2,5 KV6 moteren.

Dit kan ik inmiddels bevestigen: heb er al in drie gereden... alledrie hadden hezelfde probeem...

Vandaar een vervolgvraagje.. Stel ik koop er een met lekke koppakking: wat zou zn reparatie kosten?? 500? 1500? 2500?? zelf heb ik geen enkel idee.

thanks already.
Rij Brits.. of rij niet!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik denk dat je er goed aan doet om eens wat adresjes langs te bellen.

Het verschilt enorm per garage.

Was voor mijn R214mk3 €740,00 kwijt voor koppakking, kopbouten, distributie, spanner + overige riemen en grote beurt.

Nu zal een 1.8 wel iets duurder zijn...

Maar bij een Rover dealer zul je nog veel meer kwijt zijn...
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

motorinhoud heeft niks met de prijzen te maken hoor, koppakking is over de hele K serie lijn hetzelfde. Misschien zelfs goedkoper als je er makkelijker bij kunt komen onder die grote 75 motorkap
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

Waar een vraag over (de toch slechte) KV6 motoren niet toe kan lijden:

Ik heb gisteren vanuit dit topic een zeer nette 827 gekocht met 118 dkm op de teller en een zeer indrukwekkende onderhoudsgeschiedenis.

Auto is al is voorbij gekomen op dit forum.... (bedankt Rene!). In groningen gekocht dus gelijk een flink aantal KMérs gereden terug naar Amsterdam.
Niets ten nadelen van mn 600, deze heeft 3,5 jaar trouwe dienst gedaan en rijdt minimaal prima; Maar DAMN nu weet ik weer waarom ik zn 800 fan ben... Niet alleen mooi en groot, maar zooooooo smooth.

Pictures:
Afbeelding
Afbeelding
Rij Brits.. of rij niet!
PeterG

Bericht door PeterG »

Gefeliciteerd met de aankoop
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Dus toch gelukt. Gefeliciteerd. Ik zei al dat het een hele fijne was.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

is dat niet oxfort bleu metallic?? nice
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Tenzij ik erg scheel was toen ik hem bekeek was hij niet metallic en dus Midnight Blue.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

roverjob800 schreef:Dus toch gelukt. Gefeliciteerd. Ik zei al dat het een hele fijne was.
Geen woord te veel gezegt...

Qua kleur, geen idee hoe het heet: maat het is geen metallic lak.
Rij Brits.. of rij niet!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Blij dat je er blij mee bent en de kleur is dus Midnight Blue. Op je deurstijl zul je waarschijnlijk de kleurcode JQW vinden.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie