825, KV6 Slechte Motor??
- stigmatic
- MG-R Fanatic
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
- Woonplaats: Amsterdam
825, KV6 Slechte Motor??
Goedenavond,
Bloed gaat waar het niet heen kan, dus na 3 jaar blij te zijn geweest met mijn 600 ben ik nu (weer) op zoek naar een knappe 800. Mijn voorkeur gaat uit naar een 827 sterling, maar blijkbaar zijn alle 827s die te koop zijn zwaar uitgewoond en afgetrapt...
Opnieuw opzoek dus, maar nu naar een 825... Ik heb altijd begrepen dat de KV6 motor in de 825 echt drie keer zou niks zijn, omdat rover sneller dan verwacht en nog voordat ze het blok konden doorontwikkelen deze in de 800 moesten plaatsen ivm het ophouden van de samenwerking met Honda.
Nu was ik vanmiddag bij een roverdealer die dit totale onzin vond. Enige zwakke punt zou zijn het koelsysteem en dat zou volgens hem de slechte naam veroorzaken omdat het falen hiervan natuurlijk flinke schade kan opleveren.
Dus ik heb het ff kwijt.... Wat vinden of weten jullie???
Bloed gaat waar het niet heen kan, dus na 3 jaar blij te zijn geweest met mijn 600 ben ik nu (weer) op zoek naar een knappe 800. Mijn voorkeur gaat uit naar een 827 sterling, maar blijkbaar zijn alle 827s die te koop zijn zwaar uitgewoond en afgetrapt...
Opnieuw opzoek dus, maar nu naar een 825... Ik heb altijd begrepen dat de KV6 motor in de 825 echt drie keer zou niks zijn, omdat rover sneller dan verwacht en nog voordat ze het blok konden doorontwikkelen deze in de 800 moesten plaatsen ivm het ophouden van de samenwerking met Honda.
Nu was ik vanmiddag bij een roverdealer die dit totale onzin vond. Enige zwakke punt zou zijn het koelsysteem en dat zou volgens hem de slechte naam veroorzaken omdat het falen hiervan natuurlijk flinke schade kan opleveren.
Dus ik heb het ff kwijt.... Wat vinden of weten jullie???
Rij Brits.. of rij niet!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- stigmatic
- MG-R Fanatic
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
- Woonplaats: Amsterdam
Het gekke is dat het een klantauto betrof, die overweegt hem te verkopen... Dus die dealer had er geen direct belang bij... Maar de vraag is dus: wat is dr zo slecht aan dan??roverjob800 schreef:Enne....die Roverdealer zal er wel een kwijt moeten. Ze zijn echt slecht.
Ik ben zeker geinteresseerd!....... Where can i find one??roverjob800 schreef:Als je geinteresseerd bent in een zeer nette 827 met weinig kilometers (ergens rond de ton) kan ik je aan een adres helpen.
Rij Brits.. of rij niet!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
-
Lukas
Bij toeval kwam ik net deze nog tegen:
Rover 800-serie 827i A Sterling Aut op deze website
Ziet er op het oog goed uit, en bol vol opties...
Rover 800-serie 827i A Sterling Aut op deze website
Ziet er op het oog goed uit, en bol vol opties...
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
De eerste KV6 motoren stonden volgens de insiders op de testbanken stuk te draaien terwijl ze aan de ander kant van de fabriek dapper werden ingebouwd. Dit alles doordat het contract met Honda afgelopen was en er toch een motor in dat ding moest. De latere KV6 motoren zoals in de 75 zijn wel iets beter, maar de dealers krijgen er nog steeds grijze haren van.stigmatic schreef: Verder niemand die iets weet over de KV6 motor in een 800???????
De topper van de rij is echter de 1.8 K motor, waarvan een dealer mij vertelde dat ze er ca 3 per week onder handen moesten nemen. Dus het kan nog erger.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Inderdaad de 1.8K met natte voeringen o.a. in de 75. Ik weet niet waar die nog meer in zit. De verklaring die mij gegeven werd is de overgang naar natte voeringen, wat niet echt een succes blijkt te zijn. De basis 1.4 en 1.6K hebben nergens last van. Mijn broer heeft kortgeleden zijn 1.8 75 ook opgeblazen met ca 80K Km.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mooie is nou net dat de 1.6K altijd vochtig is(damp-liner) net als de 1.8K.roverjob800 schreef:Inderdaad de 1.8K met natte voeringen o.a. in de 75. Ik weet niet waar die nog meer in zit. De verklaring die mij gegeven werd is de overgang naar natte voeringen, wat niet echt een succes blijkt te zijn. De basis 1.4 en 1.6K hebben nergens last van.
De 1.4(de oudere) zijn er ook als "nat" (wet-liner)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Zoals ik hier boven al zei, een 1.8K is altijd een Damp-liner. Waar hij ook in hangt en wie het ook zegt het is altijd een dampliner, net zoals ALLE k-Serie motoren vanaf 1996.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!



