Wie 't raad krijgt een koekje

Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.Striker schreef:Er is ook een merk dat een DOHC motor met 8 kleppen heeft gebruikt.
Wie 't raad krijgt een koekje.
hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.118GTR schreef: Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.
En weer een koekie, zo'n beetje alle moderne v-twin's (geen auto's dus)Mark16v schreef: hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.
Zo leer je nog eens wat! Ik was dat systeem nog nooit tegengekomen.118GTR schreef: Het 1 sluit het ander niet uit, je definitie van DOHC en SOHC kloppen, alleen Honda heeft een 16kleps kop met slechts 1 bovenliggende nokas en is dus een SOHC motor.
Jouw motor is dus een DOHC!
De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas.sjoep schreef: Het rottige is, dat ik die auto niet bij de hand heb en de eigenaar is niet technisch genoeg om mij te vertellen hoeveel nokkenassen er nu eigenlijk in dat ding zitten. Als jullie met z'n alle roepen 1, dan zal dat waarschijnlijk het geval zijn! Wat ik wel zeker weet is dat er in de 4kante stekker van de ontsteking 7 draden zitten. Net als bij een civic vtti (DOHC 16V) die ik hier toevallig wel heb staan. Ik ga nu proberen die auto hier te krijgen, da's wel zo handig! Maar heeft r nou niemand een ontstekingsschema'tje van zo'n ding??!
Het zou fijn zijn als je even wil kijken, ik heb me net rotgezocht op die motorcode maar ik kon niets nuttigs vinden. Wel dat er zat af gerommeld word met die blokken. Van die Civic is het motortje wel anders, maar de ontsteking is exact hetzelfde als van die rover afkomt. Voor zover ik kan bekijken dan. Als het meezit komt die auto vandaag naar mij toe, dan word alles waarschijnlijk een stuk duidelijker. Tot dusver alvast bedankt voor je moeite!Mark16v schreef: De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas.
En de Civic VTi heeft trouwens een B16 motor, die is weer heel anders dan de D16 in de Rover.
Ik zal is zoeken voor zo'n schema, je kunt misschien ook zelf even googlen naar motorcode D16A6, dat is de code van het blok in de Rover.