Ontsteking

214 216 218 220 25
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Er is ook een merk dat een DOHC motor met 8 kleppen heeft gebruikt ;).

Wie 't raad krijgt een koekje :mrgreen:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

isuzu:

G200 – 2.0 litre 4-cylinder, DOHC, 8-valve EFI

G180 – 1.8 litre 4-cylinder, DOHC, 8-valve EFI

koekje kom ik wel een keer halen :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Lol, koekje houdt je idd te goed :mrgreen:.

Hoewel ik eigenlijk geen Isuzu bedoelde :?
Afbeelding

118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Er is ook een merk dat een DOHC motor met 8 kleppen heeft gebruikt ;).

Wie 't raad krijgt een koekje :mrgreen:.
Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef: Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.
hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.

en Sander, welk merk bedoelde jij dan?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ford, oa de Sierra 2.0 dohc.
Afbeelding

118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mark16v schreef: hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.
En weer een koekie, zo'n beetje alle moderne v-twin's (geen auto's dus)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

jeej 2 koekjes :D :D

edit:
gaat wel erg offtopic nu
sjoep

Bericht door sjoep »

118GTR schreef: Het 1 sluit het ander niet uit, je definitie van DOHC en SOHC kloppen, alleen Honda heeft een 16kleps kop met slechts 1 bovenliggende nokas en is dus een SOHC motor.

Jouw motor is dus een DOHC!
Zo leer je nog eens wat! Ik was dat systeem nog nooit tegengekomen.
En ik ken kleppensystemen genoeg. Ook zonder nokkenassen e.d. ,
maar om ff bij het probleem te blijven!!
Het rottige is, dat ik die auto niet bij de hand heb en de eigenaar is niet technisch genoeg om mij te vertellen hoeveel nokkenassen er nu eigenlijk in dat ding zitten. Als jullie met z'n alle roepen 1, dan zal dat waarschijnlijk het geval zijn! Wat ik wel zeker weet is dat er in de 4kante stekker van de ontsteking 7 draden zitten. Net als bij een civic vtti (DOHC 16V) die ik hier toevallig wel heb staan. Ik ga nu proberen die auto hier te krijgen, da's wel zo handig! Maar heeft r nou niemand een ontstekingsschema'tje van zo'n ding??!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

sjoep schreef: Het rottige is, dat ik die auto niet bij de hand heb en de eigenaar is niet technisch genoeg om mij te vertellen hoeveel nokkenassen er nu eigenlijk in dat ding zitten. Als jullie met z'n alle roepen 1, dan zal dat waarschijnlijk het geval zijn! Wat ik wel zeker weet is dat er in de 4kante stekker van de ontsteking 7 draden zitten. Net als bij een civic vtti (DOHC 16V) die ik hier toevallig wel heb staan. Ik ga nu proberen die auto hier te krijgen, da's wel zo handig! Maar heeft r nou niemand een ontstekingsschema'tje van zo'n ding??!
De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas. ;)

En de Civic VTi heeft trouwens een B16 motor, die is weer heel anders dan de D16 in de Rover.

Ik zal is zoeken voor zo'n schema, je kunt misschien ook zelf even googlen naar motorcode D16A6, dat is de code van het blok in de Rover.
sjoep

Bericht door sjoep »

Mark16v schreef: De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas. ;)

En de Civic VTi heeft trouwens een B16 motor, die is weer heel anders dan de D16 in de Rover.

Ik zal is zoeken voor zo'n schema, je kunt misschien ook zelf even googlen naar motorcode D16A6, dat is de code van het blok in de Rover.
Het zou fijn zijn als je even wil kijken, ik heb me net rotgezocht op die motorcode maar ik kon niets nuttigs vinden. Wel dat er zat af gerommeld word met die blokken. Van die Civic is het motortje wel anders, maar de ontsteking is exact hetzelfde als van die rover afkomt. Voor zover ik kan bekijken dan. Als het meezit komt die auto vandaag naar mij toe, dan word alles waarschijnlijk een stuk duidelijker. Tot dusver alvast bedankt voor je moeite!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

De ontsteking van een B16 past niet op een D16. De ontsteking van een D16 DOHC past zelfs niet op een D16 SOHC.
floris

Bericht door floris »

er is ook een merk dat 5 nokkenas gebruikt (lijkt op 3 nokkenas)
voor 16 kleppen
sjoep

Bericht door sjoep »

Mark16v schreef:De ontsteking van een B16 past niet op een D16. De ontsteking van een D16 DOHC past zelfs niet op een D16 SOHC.
Mechanisch niet? of is dat een bedradingskwestie?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

bedrading zal het probleem niet zijn, het gaat om het mechanische gedeelte, hij moet immers op de nokkenas aangesloten worden.
Plaats reactie